افزایش سطح رضایتمندی برابر است با ارتقاء کسب و کار...
در طول چند دهه گذشته اصطلاحی بنام " تجربه مشتری " وجود نداشت. با وجودی که سازمان ها اصلی ترین جایگاه فعالیت های کسب و کاری خود را به مشتری اختصاص داده بودند؛ با این حال بسیاری از نقاط تماس با مشتریان طی چرخه حیات محصول از بین رفته بود. تنها دراواخر دهه نود بود که کسب و کارها، نظریه های قابل قبول تری از دیدگاه مشتریان نسبت به نام تجاری آنها و بازخوردهای حاصل از فرایند خرید محصولات و کلیه امور مرتبط با آن، داشتند.
اتصال مشتری و نرم افزار ERP
برداشت مشتریان از نام تجاری کسب و کار و رفتار خریدارانه آنها دقیقاً با تجربه نهایی برگرفته از محصولات و خدمات شرکت، وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایلی، مرکز پشتیبانی مشتری، بازاریابی، مواد تبلیغاتی و مواردی دیگر وابسته می باشد. براساس بررسی صورت گرفته از سوی کسب و کار هاوارد، سازمان ها هر 5 سال یکبار نیمی از مشتریان خود را از دست می دهند. بنابراین با کسب تجربه و بازخوردی مثبت از سوی مشتریان و نیز کسب رضایتمندی آنها به رشد کسب و کار خود کمک شایانی کرده اید. با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان شاهد افزایش وفاداری مشتری، مراجعات مثبت کلامی و مواردی دیگر که سبب افزایش سود نهایی کسب و کار شود، خواهید بود. فرقی نمی کند که در کارخانه ای کوچک به فعالیت بپردازید یا در سازمانی چند ملیتی و بزرگ مشغول بکار باشید؛ مهمترین قسمت تجربه بهبود یافته مشتری عبارت است از: ضرورت مشاهده کل زنجیره تأمین که در ازای آن جوابگویی به مشتریان سریعتر انجام شود و دستیابی به محصولات در هر زمان و هر مکانی میسر گردد.
***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***
جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی :
. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning ( ERP
. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM
. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM
. مدیریت بودجه (Budget Management)
. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM
. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP
. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS
. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM
. مدیر وظایف (Task Management)
. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent
. داشبورد مدیریتی (Dashboards)
. اتوماسیون اداری ( Office Automation)
. گزارش ساز( Report Generator)
تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244
تجربه مشتری هرچیزی که در مسیر تعامل با مشتری باشد را در بر می گیرد؛ از وب سایت گرفته تا پشتیبانی پس از تعامل را شامل می گردد.
تجربه مشتری در طول چندین دهه و بنا به دلایلی ارزنده نقش بسیار مهمی را در میان اصطلاحات پرآوازه کسب و کار، ایفاء می کند. تجربه مشتری در واقع هرچیزی که در مسیر تعامل با مشتری باشد را در بر می گیرد؛ از وب سایت گرفته تا پشتیبانی پس از تعامل را شامل می گردد.
امروزه نیز عقل حُکم می کند که مشتریان بهنگام تعامل در هر زمان و هر مکان از خدماتی با کیفیت بالا بهره مند گردند؛ چرا که چنین پشتیبانی منجر به ترغیب آنها و ادامه تعامل با کسب و کار می شود.
اما هنگامی که روی سخن با مشتریان ERP باشد اهمیت این موضوع نیز دوچندان می شود؛ چرا که ارتباطات در درجه ی اول در مدت زمان بیشتری ادامه می یابند و بنابراین در کل لازم است پشتیبانی مشتری در استانداردی بالاتر، ارائه شود.
ایجاد مشارکت و اعتماد
حفظ ارتباطات در دنیای ERP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ چرا که چنین ویژگی به آسانی در دسترس همگان قرار نمی گیرد. شُرکای فناوری می توانند بعنوان مشاورانی ارزشمند و قابل اعتماد شناخته شوند؛ ارزش آنها بیشتر در تخصصی است که بواسطه نصب نرم افزار به اشتراک می گذارند. عدم اعتماد به آنها منجر به شکست پروژه ها می شود؛ بویژه هنگامی که مشتری نیز تمایلی به دریافت بهترین توصیه ارائه شده، ندارد.
شهرتِ کلامی
امروزه مقوله ای بنام شهرت بیشتر از هر زمان دیگری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ زیرا دنیای امروزی مملو از خبرهای جعلی و نیز محتواهایی به پشتیبانی از منابعی معتبر است و از ارزش بالایی نیز بهره می جوید. شرکتی موفق است که بتواند تجربه ای روان از پیاده سازی را برای مشتری فراهم سازد، چرا که ایجاد چنین تجربه ای در اغلب مواقع برای مشتری با چالش های بسیاری همراه می باشد.
ابر هرچیزی را متحول ساخته است
امروزه قراردادهای ابری برخلاف سیستم های محلی ERP گزینه ای را برای مشتریان فراهم کرده است که بتوانند در مدت زمانی کوتاه کسب و کار خود را منتقل سازند. این بدان معناست که بقاء بیش از هر زمان دیگری برای فروشندگان ERP ابری حائز اهمیت گشته است. اکنون دانستن این موضوع که چرا بهترین تجربه در دنیای ابری در همه ی زمان ها بسیار مهم می باشد، چندان دشوار بنظر نمی رسد. رضایت مشتری کلید ماندگاری است.
یکپارچگی
اینترنت مملو از داستان های ترسناک ERP است که مطالعه آنها ممکن است دردناک یا حتی در مواقعی، شرم آور بنظر برسد. جای هیچ شکی وجود ندارد که چنین مطالبی بر کل صنعت تأثیرگذار می باشد و موانعی را میان فروشندگان و مشتریان بالقوه بوجود می آورد. لازم است بنیان یکپارچگی، همانند اعتماد، از همان ابتدای کار ایجاد شود. هنگامی که امور بر وفق مراد پیش برود، هر یک از طرفین حامی اعتبارِ خوب طرف مقابل خود می شود و در پیروزی پروژه به یک اندازه سهیم می گردند.
***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***
جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی :
. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning ( ERP
. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM
. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM
. مدیریت بودجه (Budget Management)
. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM
. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP
. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS
. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM
. مدیر وظایف (Task Management)
. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent
. داشبورد مدیریتی (Dashboards)
. اتوماسیون اداری ( Office Automation)
. گزارش ساز( Report Generator)
تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی سال 1400 را سال " تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها" نامیده اند..
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در پیام تبریک نوروزی خود، سال 1400 را سال " تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها" نامیده اند. ایشان علت نامگذاری این سال را عدم مشاهده جهش تولید در "اقتصاد عمومی کشور و در معیشت مردم" دانسته اند. ایشان در بخشی از پیام نوروزی خود می فرمایند:
" حالا مثلاً از باب مثال فرض کنید وقتی که یک کارگاه نیمهکارهای، یعنی کارگاهی که مثلاً با سی درصد، چهل درصد ظرفیّت کار می کند یا بکلّی از کار افتاده است، با همّت چند جوان این کارگاه به راه میافتد، با تشویقها و مانند اینها این کارگاه مشغول حرکت می شود و بعد از آنکه به تولید رسید، ناگهان انسان مشاهده می کند که رقیبِ این محصول به نحوی از خارج وارد کشور میشود؛ ..... یا متأسّفانه از طرق قانونی و به خاطر ضعف رعایتهای قانونی. این تولید طبعاً تشویق نمی شود؛ این مانع بر سر تولید است، یعنی آن کاری که انجام گرفته، در واقع شکست می خورد. یا همچنین [به خاطر] نبودِ مشوّقها، مثل نبود مشوّق سرمایهگذاری. سرمایهگذاری در امر تولید احتیاج دارد به مشوّق. بایستی کسانی که می توانند سرمایهگذاری کنند تشویق بشوند به این کار، و اوضاع کسب و کار در کشور به نحوی باشد که برای اینها تشویقکننده بشود که وارد این کار بشوند، یا هزینهی تولید برایشان افزایش پیدا نکند که متأسّفانه اینها اتّفاق نیفتاده؛ یعنی ملاحظات لازم انجام نگرفته؛ نه آنچنان مشوّقی وجود داشته و نه در مورد هزینههای تولید فکری شده".
با بررسی این بخش از پیام مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال گذشته (جهش تولید) نکات زیر را می توان استخراج نمود:
***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***
جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی :
. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning ( ERP
. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM
. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM
. مدیریت بودجه (Budget Management)
. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM
. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP
. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS
. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM
. مدیر وظایف (Task Management)
. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent
. داشبورد مدیریتی (Dashboards)
. اتوماسیون اداری ( Office Automation)
. گزارش ساز( Report Generator)
تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244
اصلی ترین هدف کاربران در سال 2021 میلادی، بهینه سازی منابع ابریِ موجود به منظور بهینه سازی کارکرد و هزینه می باشد.
استفاده از ابر عمومی مزیت هایی را بهمراه دارد که سه مورد عمده آن عبارتند از: انعطاف پذیری، چابکی و کاهش هزینه. با این وجود هنوز هم بسیاری از کاربران ابرعمومی موفق نشده اند به این مزیت های مهم دست یابند. ممکن است نسبت به هزینه های خارج از کنترل از آگاهی لازم برخوردار باشیم؛ اما در اصل چنین مشکلی با سوءبرداشت ایده ای بنام " انعطاف پذیری " ارتباط مستقیمی دارد که احتمالاً از آن غافل می شویم.
معنای واقعی انعطاف پذیری ابر
در واقع واژه انعطاف پذیر (Elastic) از دو عبارت EBS و EC2 حاصل شده است. کاربران می توانند نیازهای خود را تهیه کنند و با توجه به تقاضای موجود، آنها را براحتی توسعه دهند. این قابلیت همان چیزی است که در چابکی، هیاهویی براه انداخته است و آزمایش و نوآوری را موجب شده است.
اما از دیگر ترکیبات موجود در انعطاف پذیری بهنگام تقاضا، کوچک کردن یا قطع پویای منابع است که تقریباً بآسانی حاصل نمی گردد و سازمان ها در اغلب مواقع از آن غافل می گردند. مشکل موجود در اینجا تنها " نیمی از انعطاف پذیری " است که برای رسیدن به هدف ابری، بسیار مهم می باشد.
زمانی که منابع خود را تنها در یک مسیر بسوی " انعطاف پذیری " نگاه می دارید، پیمان خود مبنی بر ابر را نادیده گرفته اید؛ که عبارت بود از: تنها برای نیاز خود هزینه بپردازید. با افزایش هزینه ها در واقع عهد خود را شکسته اید و چنین اتفاقی نیز بارها رؤیت شده است. سازمان ها دریافته اند که چنین منابعی بآسانی تأمین می گردند؛ با این حال محیط پیرامون خود را با چیزهای بیهوده پُر می کنند.
دانش، صاحب قدرت است اما همیشه جوابگو نیست!
اخیراً تحقیقی توربونومیکی ثابت کرده است که اصلی ترین هدف کاربران در سال 2021 میلادی، بهینه سازی منابع ابریِ موجود به منظور بهینه سازی کارکرد و هزینه می باشد. واقعیت موجود در این اولویت بندی به ما نشان می دهد که مشتریان ابر کاملاً بر این امر واقف هستند و در جهت نیل به آن تلاش می کنند.
***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***
جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی :
. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning ( ERP
. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM
. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM
. مدیریت بودجه (Budget Management)
. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM
. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP
. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS
. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM
. مدیر وظایف (Task Management)
. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent
. داشبورد مدیریتی (Dashboards)
. اتوماسیون اداری ( Office Automation)
. گزارش ساز( Report Generator)
تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244