Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

پنج مزایای برتر سیستم ERP

مشاغل بزرگ یا کوچک به یک نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) نیاز دارند . این برنامه فرایندهای کاری یک سازمان را ساده تر می کند. بهترین کار راه اندازی سیستم ERP است.

انواع مختلفی از سیستم های ERP وجود دارد:

نوع 1 - برای سازمانهای بزرگ اقتصادی 

نوع 2 - برای سازمان های بخش عمومی

 

در نوع اول، راه حل های ERP برای پیکربندی ساده هستند و همچنین می توانند با بسیاری از فرایندها مقابله کنند. در نوع دوم، سیستم بسیار انعطاف پذیر است. این باعث می شود مقرون به صرفه تر، آسان تر و همچنین کارآمدتر باشد.

 

سازمان های کوچکتر می توانند از گزینه های ERP مخصوص صنعت، موبایل یا وب استفاده کنند. با این وجود، شرکت های بزرگ به یک سیستم سفارشی نیاز دارند. شرکتها با استفاده از سیستم ERP، مسائل مهم را سریع رفع می کنند.

مزایای سیستم ERP

1 . گزینه های سفارشی

از آنجا که نیازهای هر شغلی متفاوت است، هرکدام یک سیستم متناسب با آن دریافت می کنند. این سیستم نیازهای عملیاتی و اداری را در نظر می گیرد.

سیستم های ERP سیستم های ساده، انعطاف پذیر و همه کاره هستند.  استفاده از آن برای هر کارمند آسان است. یک سیستم سازگار است زیرا در آن ماژول های مختلف برای بخش های مختلف سازمانمانند فروش و گردش، مدیریت اقلام، پول و همچنین ماژول های مدیریت کارمندان وجود دارد.

ERP یک سیستم سازگار است چرا که سیستم به صورت موبایل ارائه می شود. بنابراین، کارمندان یا مدیران می توانند هرجایی که باشند از این نرم افزار استفاده کنند.

2 . افزایش بهره وری

کارکنان در زمان واقعی کارهای بیشتری انجام می دهند و همچنین سریعتر به سوالات مصرف کننده پاسخ می دهند. از آنجا که همه اطلاعات به روز است، بخش های مختلف با موفقیت با هم ارتباط برقرار می کنند.

مشتریان به مشاغل مرتبط شده  و می توانند سفارش داده، پرداخت کرده و همچنین محصولات خود را ردیابی کنند. علاوه بر این سیستم مشارکت مصرف کننده تضمین می کند که شرکت می تواند پشتیبانی مشتری خود را بهبود ببخشد. 

کارمندان از سیستم مدیریت زنجیره تأمین برای بررسی عرضه استفاده می کنند. آنها تعاملات بین کسب و کارها، فروشندگان و همچنین مشتریان را ردیابی می کنند.

3 . ارایه قیمت مناسب

سیستم ERP با اطمینان از اینکه هر شخص در زمان مشخص فعالیت می کند، باعث کاهش هزینه کار می شود. و همچنین هزینه اجرایی را به حداقل می رساند. عرضه را مرتب کنترل می کند  که این باعث کاهش هزینه انبار می شود و مانع انبار شدن کالاهای غیر ضروری می شود.

جدا از به حداقل رساندن هزینه ها، نرم افزار ERP، وجود درآمد دریافتنی را تضمین می کند چرا که مشتریان از یک سیستم ساده و روان برای خرید و پرداخت اقلام استفاده می کنند.

4 . تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات

اعتماد به افراد برای ثبت و ارزیابی دقیق داده ها دشوار است . خطای انسانی می تواند هزینه زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. یک سیستم ERP میتواند تهدیدها را از بین ببرد زیرا مانع تکرار در داده می شود.

این سیستم گزارشاتی بلادرنگ از وقایع کوچک در کسب و کار ارائه می دهد. از این طریق تهدیدها را ارزیابی و گزارشی از عملکرد ارائه نموده و خرید و فهرست موجودی کالاها را مرتب به روز رسانی می نماید. همچنین اطلاعات قدیمی شرکت می تواند به شناسایی آینده کسب و کار  کمک کند.

5 . حفظ فرایندهای منظم

سیستم ERP می تواند سرپرستان تمام بخش ها را برای دستیابی به اهداف کاملاً یکسان راهنمایی کند. این کار روند تصمیم گیری را سرعت بخشیده و  می توانید به روزرسانی های سیستم را به صورت مرکزی انجام دهید.

این سیستم می تواند یک کسب و کار جهانی را اداره کرده و به اعضای گروه های کسب و کار اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس

ردیت

چرا کسب و کارها به نسل دوم محاسبات ابری احتیاج دارند؟!

هنگامی که وارد دهه سوم محاسبات ابری می شویم ، مهم است به یاد داشته باشیم که همه ابرها یکسان نیستند.

اگر نگاهی به گذشته بندازیم، گفته می شود که در سال 2006 خدمات رایانش ابری، انقلابی برای توسعه دهندگان نرم افزار بود. این سرویس های ذخیره سازی و محاسباتی اجاره ای فضایی مجازی را فراهم کردند که توسعه دهندگان می توانستند از آن برای طراحی و نمونه سازی برنامه های جدید بدون نیاز به استفاده از منابع داخلی استفاده نمایند. در آن زمان همه چیز خوب خوب پیش می رفت!


وضع موجود بسیار پیچیده است. سریعتر از یک دهه حرکت کنید! از آنجا که همه کسب و کارها در هر سایز و اندازه ای از سکوهای ابری برای اجرای برنامه های مهم خود استفاده می کنند، بنابراین این برنامه ها بدون پیامدهای جدی مالی نمی توانند شکست بخورند.

به بیانی دیگر : اگر در یک بازی رایانه ای اشتباه رخ دهد ، ممکن است امتیاز خود را در بازی از دست دهید. اما اگر سیستم تولیدی دچار مشکل کوچکی شود، ممکن است واقعا همه پول خود را از دست دهید.

 

کسب و کارها به سرویس های ابری با ایمنی بالا نیاز دارند، تا بتوانند در کنار سایر سرویس های ابری و سرویس هایی که فرض می کنیم از قبل وجود داشته اند، کار کنند. این سرویس ها برای نیازهای رقابتی و تکنولوژیکی نوظهور کافی هستند.


نسل دوم محاسبات ابری

ادوارد اسکریون ، طراح اصلی شرکت اوراکل ، در سخنانی خطاب به مشتریان اوراکل که در یک روز ابری در شهر نیویورک حضور داشتند،گفت: «این تغییر در نحوه نگاه شرکت ها به سرویس های ابری بر تأمین کنندگان فناوری و مشتریانشان تأثیر می گذارد.»

 

وی گفت: «اولین نسل محاسبات ابری برای "اغلب موارد کاربردی " به اندازه کافی مناسب نیستند.»

اسکریون گفت: "برنامه های مهم شما بود که ما را به سمت ساخت نسل دو ابری سوق داد!"

 

محاسبات ابری نسل اول به گونه ای ساخته شده اند که پردازنده ها توسط بسیاری از مشتریان به اشتراک گذاشته می شوند. مزیت آن کاهش هزینه بود و نکته منفی این بود که سورس کد مشتری در برخی شرایط می توانست به رایانه هایی که برای اجرای سرویس ابری استفاده می شدند ، دسترسی پیدا کند.

در این حالت ، اگر آن سورس کد مشتری به بدافزار آلوده شده باشد ، ممکن است این تهدید محدود به آن مشتری نبوده و به راحتی گسترش یابد.

 

در عوض ، نسل دوم محاسبات ابری ، کد مشتری را جدا می کند ، بنابراین نمی تواند به رایانه های کنترل ابر دسترسی داشته باشد یا برعکس. یک پردازنده جداگانه تعبیه شده که اسکریون آن را رایانه کنترل محیطی (perimeter control computer) می نامد. بسته های ورودی شبکه را فیلتر می کند تا از ورود کد خراب که به واسطه ی منطقه کار مشتری وارد می شود، جلوگیری کند.

 

مجزا کردن کنترل عملکردهای ابری از کارهای مشتری، به تضمین امنیت سراسری بهتر کمک می کند.

 

تقویت کننده ترکیبی!

درست است که بسیاری از حجم کاری کسب و کارها خارج از زیرساخت های عمومی ابری در حال اجرا هستند ولی طبق گفته های تحلیلگران اصلی، فورستر و جامس استاتن، 74 درصد کسب و کارهای سالم بررسی شده، استراتژی فناوری اطلاعات خود را ترکیبی توصیف کردند، به این معنی که آنها به طور موازی، از فناوری های غیر ابری نیز استفاده می کنند. این شرکت ها در مدل های مستقر به یک روش یکپارچه برای مدیریت داده ها و برنامه های خود نیاز دارند.

نظم نوین جهانی

کسب و کارها به سرعت درک می کنند که ابرهای نسل یک بر مبنای سخت افزار و نرم افزار و سرویسهای وصله خورده پیاده سازی شده و برای اجرای وظایف حیاتی و محافظت از داده های اساسی، روشی مطمئن، مقیاس پذیر و پیشرفته نیستند.

احتمالا اکثر کسب و کارها تمایل دارند نسل دو ابری را که اساس آن بر بکارگیری برنامه های حیاتی کسب و کار بنا شده است، مورد استفاده قرار دهند.

 لینک مطلب


  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM


لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس

ردیت


راه های کاهش هزینه ها با سیستمERP

شرکتها بر اساس تجربه شان دریافته اند که کارآمدترین راه برای مقاومت در برابر بازارهای  طوفانی، کاهش هزینه ها بدون تاثیرگذاری بر کیفیت محصول یا تصویر شرکت و در عین حال حفظ سطح سودآوری است که امکان توسعه مستمرکسب و کار را فراهم می کند.

اقدامات مربوط به کاهش هزینه می بایست دارای معیارهای زیر باشد:

 

پایدار باشد: به این معنی که این اقدامات نباید بر نتایج آینده شرکت تأثیر منفی داشته باشند.

موثر باشد: به این معنی که نتایج حاصل از کاهش هزینه ها، باید بیشتر از سرمایه گذاری های انجام شده برای اعمال این اقدامات باشد.

واقعی باشد: به این معنی که شرکت باید بتواند اقدامات کاهش هزینه را عملیاتی کند.

چگونه یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمان یکپارچه ( Integrated ERP ) به شما کمک می کند تا هزینه ها را در بهترین شرایط کاهش دهید؟

مدیریت عملیات داخلی:

1 . بکارگیری یک راه حل یکپارچه

2 . خودکار و استاندارد سازی فرآیندهای عملیاتی

3 . بهینه سازی روند خرید

4 . ردیابی هزینه ها با جزئیات

مدیریت زنجیره تامین:

1 . بهینه سازی موجودی انبار

2 . مدیریت موثر انبارها

3 . کنترل بخش حمل و نقل

اثربخشی، تجریه تحلیل و کنترل:

1 . بهینه سازی فرایند فروش

2 . انتخاب و یکپارچه سازی یک فروشگاه اینترنتی

3 . بهبود فرایند تحلیل و گزارش گیری

لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس

ردیت

هفت نقش مهم برای موفقیت مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

مدیر فرایند کسب و کار

 مدیر فرایند کسب و کار مسئولیت نظارت بر کل برنامه بهبود روند سازمان را بر عهده دارد و نقش مهمی در مدیریت افراد تحت نظر خود در سلسله مراتب سازمانی ایفا می کند.

 رهبر، ستون اصلی تحولات سازمانی است، پروژه های BPM که دارای یک رهبر واضح و مشخص نباشند، فاقد تفکر استراتژیک خواهند بود. حتی در شرکت های کوچک، می بایست یک نفر مسئولیت رهبری را به عهده بگیرد.

 مشاور فرآیند کسب و کار

 مشاوران فرآیندهای کسب وکار، مهمترین کارشناسان در تیم مدیریت فرایند کسب و کار هستند. مشاوران و مدیران مانند دو روی یک سکه هستند. مشاوران دانش فنی لازم برای ارائه مهارت های مدیریتی مدیر دارا می باشند. مشاوران دانش عمیقی در مورد سیستم های مدیریت فرایند کسب و کار (BPM ) و اجرای آنها (شامل مدل سازی انتخاب نرم افزار تا بهینه سازی فرآیند تا ایجاد برنامه های سفارشی) دارا می باشند.

 مدیر و مشاوران فرآیند در کنار یکدیگر، پایه و اساس یک پروژه BPM را تشکیل می دهند.

 تحلیلگر کسب و کار

 تحلیلگران کسب و کار وظیفه شناسایی کسب و کار و ارایه پیشنهاداتی در جهت بهبود فرآیندهای موجود را دارند.

 مدیر پروژه

 مدیران پروژه اطمینان می دهند که کار به موقع و مؤثر انجام می شود. آنها در کنار مدیر فرایند، می توانند به تعریف دامنه کار مورد نیاز و تهیه یک طرح پروژه کمک کنند.

 معمار فرایند کسب و کار

 برای پروژه های بزرگ، اغلب شاهد معرفی اعضای تیمی خواهید بود که در سطحی بین مدیران و تحلیلگران کسب و کار قرار دارند. این افراد در یکی از قابلیت های  اصلی BPM دارای توانایی خاص هستند. این قابلیت به آن‌ها این امکان را می‌دهد که انرژی خود را بر روی یک تکه از طرح کلی متمرکز کنند. به عنوان مثال، معمار فرآیندکسب و کار شبیه مدیر است که باید درک کاملی از عملکردهای کسب و کار داشته باشد و دانش گسترده ای در مورد فرآیندهای پایان به پایان(end-to-end) داشته باشد. این تخصص در استراتژی کسب و کار چیزی است که در واقع معماران را متمایز می کند، آنها اغلب به روش های مدیریتی مانند Lean یا Six Sigma مسلط هستند.

  قهرمانان فرایند کسب و کار

 قهرمانان فرایند کسب و کار، وظیفه دارند که صدای بهبود مستمر در سازمان باشند و از اینکه تصمیمات بر اساس آینده برنامه در ذهن گرفته می شوند، اطمینان حاصل نمایند. قهرمانان باید در تکنیک های دستیابی به اهداف سازمان و انتقال ارزش BPM به کل سازمان ، مهارت کافی داشته باشند. مسئولیت آنها کمک به مدیر برای ایجاد "فرهنگ تفکر در مورد فرایند" در سطح سازمان می باشد.

 معمار راه حل

 معماران راه حل، پشتیبانی فنی و حفظ تعادل را برای قهرمانان فرآیند ارتباطات محور فراهم می نمایند. این افراد درمورد مجموعه های مختلف BPM به خوبی آگاهی داشته و ارتباط بین BPM و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) موجود را درک نموده و قوانین را با فناوری ترکیب می کنند تا خروجی و نتایج به بالاترین میزان برسند.

لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس

معرفی Cloud ERP


چرا Intelligent Cloud ERP

 نیروهای جدید بازار، فشارهای بی سابقه ای را برای شرکت ها ایجاد می کنند تا سریعتر و با چابکی بیشتر حرکت کنند و در پاسخ به تهدیدات و فرصت های جدید تغییر کنند.

 حفظ مزیت رقابتی شما را ملزم می کند تا روندهای اصلی را که آینده شما را شکل می دهد درک کنید.

اما داشتن این بینش کافی نیست. برای اینکه واقعاً موفق باشیم ، رهبران تجارت باید نحوه بهره برداری از این روندها را تشخیص دهند. این به معنای پذیرش یک رویکرد جدید است که بر روی Intelligent Cloud ERP ساخته شده است.

 

شرکت هایی که پایه و اساس فناوری هوشمند ابر را پایه گذاری می کنند ، از مزیت های ارزشمندی برخوردار می شوند - مانند افزایش سود ، رشد سریع تر و ورود به بازارهای جدید. در نهایت ، آنها با سرعت و انتظارات مشتریان خود سازگار خواهند شد.

روند فناوری های کلیدی،آینده شرکت شما را شکل می دهند

پیش بینی اتفاق بزرگ بعدی در تکنولوژی ، کار سختی است. برای پیش بینی هایی که بتوانید به آنها اعتماد کنید ، یک سازمان باید مستقیماً در معرض بازار امروز و درک عمیق از جدیدترین نوآوری های فناوری باشد. کار با دهها هزار نفر از مشاغل پیشرو در جهان ، توصیه به آنها در مورد چگونگی انجام برنامه های کلیدی در شکل دادن به آینده و به حداکثر رساندن پتانسیل های آنها ، به این پیش بینی ها ارزش گوش دادن می دهد.

در اینجا به چند روند و فناوری که می توان با استفاده از یک ابر هوشمند ERP رسید اشاره کردیم:

1 . همه چیز داخل یک سرویس : مدرنیزه کردن هسته.

2 . معماری اجتناب ناپذیر: پیچیدگی جای خود را به سادگی و انعطاف پذیری می دهد.

3 . تجزیه و تحلیل عمیق: فرصت های روشن کننده ، پنهان در داده های بدون ساختار.

4 . تجربه کارمندان برنامه را دوباره تعریف میکند.

5 . ابر عمومی نوآوری را تسریع می کند.

6 . بر پایه هوش مصنوعی : روی توانایی های تجاری خود تمرکز کنید نه علمی-تخیلی.

7 . بینش های تجزیه و تحلیل هوشمند: کاربر را پیدا کنید نه برعکس.

لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس