Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

10 مورد از چالش های اجرایی ERP ابری در دوران شیوع کووید 19

سیستم جدید ERP  مدل ابری به شرکتها کمک می کند تا دست به خلق تغییراتی دیجیتالی بزنند و فرصتهایی جدید را مهیا سازند. اما در ابتدای امر، این شما هستید که خواهان چالش هایی در اجرا می باشید. با ما همراه باشید...

استقرار نرم افزارهای ERP همیشه چالش برانگیز بوده است. حال، با وجود شیوع کووید 19 و بحران اقتصادی حاصل از این شیوع، پیاده سازی این نرم افزار بیش از پیش ریسک پذیر شده است.

 

erp

 

همگام با پیشرفت رهبران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد اطلاعاتی، در اجرای ERP، شما نیز لازم است تا از چگونگی اثرگذاری این چالش ها بر روی پروژه تان اطلاع حاصل نمایید. در این مقاله، 10 مورد از چالش های بالقوه استقرار ERP و استراتژی های فائق آمدن بر این چالشها، ارایه گردیده اند.

 

 

1- مقاومت

 

 

سهامداران با قرار گرفتن در شرایط خاص شیوع کووید 19، احتمالاً تمایلی به پیشرفت همگام با اجرای ERP ندارند. عدم ثبات اقتصادی و نگرانی های حاصل از کووید 19 رشدی فزاینده داشته است و بیشتر شرکت ها همچنان فرآیند کاری خود را بر اساس دورکاری کارکنان تنظیم کرده اند.

 

بمنظور کاستن از مقاومت شرکتها در این زمینه، لازم است که قابلیت های پروژه ی ERP از قبیل صرفه جویی در هزینه های شرکت، قرار گرفتن سازمان در جایی که منجر به افزایش سودآوری شود و یا هر دو مورد، ارائه شود. تمام مراحلی که به منظور کاهش این مخاطرات توسط پروژه طی می گردند، باید برجسته شوند. با فروشندگانتان به منظورگرفتن تخفیفات بیشتر که باعث می گردد پروژه تان در این لحظات طاقت فرسا مقرون به صرفه تر بنظر برسد، همکاری لازم را داشته باشید. در پایان، هدفتان از به اشتراک گذاشتن این موارد، اثبات این نکته باشد که با وجودی که دورکاری کارکنان مبحثی جدید در این روزها قلمداد می گردد ولی انجام کارها از راه دور، اتفاق جدیدی بشمار نمی رود. به کارکنانتان توضیح دهید که قادر هستید بسیاری از بحران های موجود در شرایط فعلی را با بکارگیری ابزارها و استراتژی هایی الهام گرفته از تجربیات گذشته، از میان بردارید.

 

 

2- مشغله های فکری کارکنان بنا به دلایل شخصی

 

 

بدنبال تعطیلی مدارس و مراقبت های روزانه، مشغله های شخصی اکثر کارکنان در این روزها نگهداری از فرزندانشان به همراه رسیدگی به تکالیف مدرسه و مراقبت از کودکان می باشد. علاوه بر اینها، شاید لازم باشد تا کارکنان مراقبت های بیشتری را به افراد مسن خانواده اختصاص دهند. این مبحث واقعیتی می باشد که برای بسیاری از افراد خارج از کنترل است. بهتر است که با کارکنان تعامل کاری داشته باشید تا چالش هایشان را دریابید و انتخابهایی را در نظر بگیرید که به کارکنان اجازه ی ادامه ی همکاری با پروژه در این روزهای سخت را بدهد. بعنوان مثال، به کارکنان اجازه دهید که در طول روز، در ساعاتی متفاوت به فعالیتشان بپردازند، همانند آغاز فعالیت در هنگام صبح  و یا فعالیت در هنگام عصر و یا در آخر هفته ها. همچنین می توانید از کلیه ی کارکنان بخواهید که برای ساعاتی مشخص در طول روز، در دسترس باشند و با این حساب، آنها می توانند فعالیت های مربوط به منزل خود را مطابق با آن زمان برنامه ریزی نمایند. اکثر مواقع انجام جلسات در دقایق پایانی روز ایده ی مناسبی تلقی نمی گردد، چرا که در آن لحظات کارکنان در حال رسیدگی به امور فرزندان و خانواده ی خود می باشند.

 

 

 

 

3- امنیت داده

 

 

اجرای موفقیت آمیز ERP مدل ابری تا حد زیادی به میزان برقراری امنیت، بستگی داشته و کسب این مزیت در شرایط فعلی می تواند دشوار بنظر برسد. با بالا رفتن تعداد کارکنان دورکار، مشاهده اطلاعات محرمانه توسط افرادی غیر از کارمندان، ریسک بالایی به حساب می آید. بسیاری از کارکنان احتمالاً فضایی مشترک را با سایر افراد حاضر در خانه برای پرداختن به امور کاریشان اختصاص می دهند. آنها احتمالا از یک کامپیوتر مشترک با سایر اعضای خانواده استفاده می کنند یا از تجهیزات کامپیوتری ناامن همانند Wi-Fi استفاده می کنند که دارای رمز عبور امن نمی باشد و یا از کامپیوتری استفاده می کنند که آنتی ویروس بر روی آن نصب نشده است.

 

از آنجایی که شاید نتوانید دست به ایجاد فضایی امن برای فعالیت های فیزیکی کارکنان دور کارتان بزنید، می توانید بمنظور کاهش این مشکل و تحقق خواسته تان، کارهایی را انجام دهید. در ابتدا مطمئن شوید که شرکت با کلیه کارمندان قوافق محرمانگی و عدم افشای اطلاعات را امضاء نموده است. در  گام بعدی، آن توافق محرمانه را به کارکنانتان یادآوری نمایید تا مطمئن شوید که این موضوع برای آنها نیز در این شرایط، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بنا به دلایلی ممکن است که کارکنان در سالهای گذشته و در هنگام اشتغالشان در شرکت، توافقی را به ثبت رسانیده باشند. علاوه بر این، می توانید تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز و ملزومات نرم افزاری کارکنانتان را جهت امنیت کاریشان در خانه فراهم سازید. اگر تهیه ی لپ تاب یا کامپیوترهای شخصی برای کلیه  کارکنان شرکت امکان پذیر نمی باشد، احتمالاً باید هزینه ای را برای نصب نرم افزار ویروس یاب بر روی هر کامپیوتر شخصی اختصاص بدهید. در پایان، می توانید اطلاعات مورد نیاز کارکنانتان را در قالب مستندات یا آموزش آنلاین فراهم سازید. این موضوع به آنها کمک می کند تا با هرگونه ریسک امنیتی که احتمالاً با آن مواجهه شده اند، آشنا گردند و از پس حل آن مشکل برآیند. از جمله ی این خطرات می توان به چرایی نیاز به رمز عبور در هنگام اتصال به Wi-Fi اشاره کرد.

 

 

 

 

4- دسترسی به اینترنت و تلفن همراه

 

 

برای آن دسته از کارمندانی که در داخل شهرها زندگی می کنند، دسترسی به اینترنتی پر سرعت و پوشش دهی مناسب آن بر روی تلفن همراه بسیار آسان بنظر می رسد. برای کارکنانی که در مناطق دورتر زندگی می کنند، این موضوع می تواند چالش برانگیز و هزینه بر باشد.

ممکن است در دراز مدت بخواهید بابت خدمات ارائه شده از سوی کارکنانتان به صورت ماهیانه برایشان پاداشی را در نظر بگیرید تا این اطمینان را بوجود آورید که آنها قادرند وظایفشان را به نحو احسن از منزل انجام بدهند. همچنین احتمالاً بخواهید به برنامه نرم افزاری ویدئوکنفرانس اتکاء کنید تا در صورت عدم دسترسی به تلفن همراه از آن برای برقراری ارتباطی زنده بهره بجویید.


***برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***


جویا افزار ماندگار پرسیا (جام پرسیا)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

نقش ERP در پیشرفت سازمان ها

ERP  نرم افزار مدیریت کسب و کار است که به هماهنگی و مدیریت کلیه فعالیت های تجاری در یک مکان مرکزی کمک می کند و اطلاعات را در تمام سطوح سازمانی در دسترس قرار می دهد.  با ما همراه باشید...

در اواخر دهه ی هشتاد میلادی، بسیاری از شرکت ها به جای توسعه سیستم های اطلاعاتی خود، به دنبال خرید یک نرم افزار جامع بودند. با نزدیک شدن به پایان دهه ی نود، میزان تمایل به خرید، روندی صعودی داشت. این سیستم های استاندارد، متشکل از «جزیره های IT » بودند و هرکدامشان یک بخش عملیاتی خاصی را پشتیبانی می کردند.

 

از آن زمان به بعد محیط کسب و کار به طرز چشمگیری تغییر پیدا کرده است. امروزه شرکت ها با چالش افزایش رقابت، گسترش بازارها و بالا رفتن سطح انتظارات مشتری روبرو هستند.

 

به همین خاطرتولیدکنندگان نرم افزارهای بزرگی همانند SAP، Oracle ، Microsoft وinfor ، با ارائه ی راه کارهایی همگانی توانسته اند سیستمهای اطلاعاتی پیچیده تری را توسعه دهند که قابلیت ادغام چندین ماژول کسب و کار ازیک شرکت بدون درنظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و تنها بر پایه ی یک بانک اطلاعاتی را دارا باشند.

 

آن سیستم های استاندارد به آنچه که امروزه با عنوان "ERP" یا سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی شناخته می شوند، تکامل یافته اند. در اصل ERP یک نرم افزار مدیریت کسب و کار است که به هماهنگی و مدیریت کلیه فعالیت های تجاری در یک مکان مرکزی کمک می کند و اطلاعات را در تمام سطوح سازمانی در دسترس قرار می دهد.

 

ERP

 

دلایل اصلی برای استقرار سیستم ERP عبارتند از:

 

- شر کت به شدت پیچیده شده است.

- ناتوانی سیستم کسب و کار نصب شده. سیستم های مختلف بصورت جداگانه و بدون یکپارچگی اجرا می شوند.

- عدم صحت داده ها .

- عدم وجود داده های قابل اندازه گیری و مشخص جهت شناسایی.

 



***جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***



جویا افزار ماندگار پرسیا (جام پرسیا)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

نقش ERP در مدیریت زنجیره ی تامین چیست؟

ثابت شده است که سیستم های ERP ، دارایی ارزشمندی  در مدیریت زنجیره ی تامین (SCM) به شمار می رود که باید از این تکنولوژی به دلیل داشتن قابلیت یکپارچه سازی داده ها و فرآیندهای سازمانی سپاسگزار بود. با ما همراه باشید...

برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) از سال 1960 تا به امروز شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده است. این تکنولوژی در سازمان های صنعتی، ابتدا تحت عنوان مدیریت و کنترل موجودی شناخته می شد و برای حفظ موجودی انبار در سطحی مناسب بکار گرفته می شد. نرم افزار ERP در دنیای امروزی که بعنوان کلید اصلی یکپارچه سازی فرآیندهای کسب و کار است، دارای کاربردهای متعددی در چندین بخش مختلف می باشدکه شامل خودکارسازی عملکردهای کسب و کار به منظور ساده سازی فرآیندها، افزایش درآمد و در نهایت  کسب سودی بالاتر است.

 

erp

 

 

علاوه بر این، ثابت شده است که سیستم های ERP ، دارایی ارزشمندی  در مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM) به شمار می رود که باید از این تکنولوژی به دلیل داشتن قابلیت یکپارچه سازی داده ها و فرآیندهای سازمانی سپاسگزار بود.

 

 

 

استفاده از سیستم های ERP در مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM)

 

 

مدیریت زنجیره ی تأمین ابزارها و فرآیندهایی را در بر می گیرد که توسط تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و متخصصان بمنظور پیش بینی، برنامه ریزی، اجرا و مشاهده ی همه جنبه های زنجیره ی تأمین استفاده می شوند. مدیریت مؤثر زنجیره ی تأمین (SCM) در توانایی های سازمان دارای آثار زیر است:

 

  • مدیریت مؤثر جریان کالا و مواد اولیه در سرتاسر زنجیره ی تأمین
  • تنظیم تولید به منظور پاسخگویی به تأمین و تقاضا
  • تحویل کالای با کیفیت در زمان و مکان مناسب

 

در سالهای اخیر، زنجیره های تأمین پیچیده تر و  عمومی تر شده اند. این موضوع باعث تمایل کسب و کارهای صنعتی به استفاده از ERP ای یکپارچه در سیستم های مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM) و همچنین ارتقاء سیستم های موجود، شده است.


***جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***


جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

ابتکار در مدرن سازی سازمان

سه حوزه ی اصلی مدرن سازی سازمانی وجود دارد که باعث ایجاد ابتکار می شود… با ما همراه باشید.

ابتکار در مدرن سازی سازمان- بخش هایی که باید مدنظر قرار بگیرند

 

ازآنجایی که با گذشت زمان چشم انداز سازمانی رقابتی تر می شود، متمایز بودن، تنها راه ماندن در اوج است. بهترین روش برای متمایز بودن،  بکارگیری هرچه سریعتر فناوری قبل از رقبایتان می باشد. هرچند صحبت از نوآوری از عمل به آن بسیار راحت تر است، بخصوص اگر کسب و کارتان به برنامه ها و سیستم قدیمی عادت کرده باشد، بااین وجود، تلاش در جهت مدرن سازی آنها ارزشمند بوده و باید از هر راهی برای کسب نتایج ارزشمند وارد شد. اما قبل از اینکه دست بکار شوید لازم است ازنحوه عمل مدرن سازی، آگاه شوید.  سه حوزه ی اصلی مدرن سازی سازمانی وجود دارد که باعث ایجاد ابتکار می شود:

 
ERP

 

 

مدرن سازی برنامه کاربردی

 

 

مدرن سازی مجموعه برنامه های سازمانی (شامل مهاجرت کامل از برنامه های قدیمی به برنامه هایی جدید، سیستم ها یا سکوها) کار زیادی می برد و یا می تواند شامل یکپارچگی عملکردهایی جدید در سیستم های قدیمی باشد و یا احتمال هرچیزی وجود دارد و با این حساب باید از عملکرد هماهنگ سیستم های قدیمی مدرن سازی شده با سایر برنامه ها در اکوسیستم  کسب و کارتان، اطمینان حاصل کنید. در عین حال، کل فرآیند باید با نیازها، اولویت ها و بودجه ی سازمان مطابقت داشته باشد. هدف از انجام این جابه جایی بهتر کردن شرایط کسب و کار، برطرف نمودن چالش و دادن فرصتی دوباره به سازمان می باشد.



***برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***



جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***


راهکار ERP برای آینده تولید کنندگان

ERPها آینده تولید کنندگان هستند، من می دانم که این مسیر سختی برای بسیاری از کسب و کار ها ، به ویژه تولید کنندگان خواهد بود.

 

در سال های اخیر تولیدکنندگان از هنجار جدید عدم اطمینان که بر اختلافات و تعرفه های تجاری آنها تأثیر می گذارد ، پیروی کنند.

 

خوشبختانه تولید کنندگان مقاوم بوده و آموخته اند که چگونه با عدم قطعیت مقابله کنند و این روش به آنها کمک می کند تا در طی این بحران فعلی با اطمینان بیشتری نسبت به برخی از صنایع دیگر به جلو حرکت کنند.

 

راه کارهای فنی همچنان برای تولید کنندگان مهم خواهد بود تا به آنها کمک کند تا با تأثیرات ناخوشایند بحران COVID-19 مقابله کنند و بسیاری از آنها سرمایه گذاری های بیشتری را برای راه حل های اتوماسیون و اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) پیش بینی می کنند. برای تولید کنندگان بسیار مهم است که یک سیستم ERP خوب باشند.

 

هیچ چیز نمی توانند مانند ERP، به تولیدکنندگان در بسیاری از سطوح مختلف کمک کند ، و تولیدکنندگان قادر می شوند تا عوامل کلیدی کسب و کار خود را مدریت کنند .هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء صنعتی و دیگر راه کارهای  اتوماسیون به تولیدکنندگان کمک می کند تا خطوط تولید را بهبود ببخشند .اما هیچ یک از این کارها در صورتی که تولید کنندگان مواد خام و موادی که نیاز دارند را نداشته باشند، مهم نیست.

***برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***


جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***