Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

تکنولوژی ابر امنیت سازمانی را متحول می سازد...

امروزه سازمان های بزرگ مجبور هستند طبق جدیدترین قوانین امنیت سایبری و فیزیکی به فعالیت بپردازند. هکرها روزبه روز پیشرفته تر می شوند و قادرند روش های جدیدتر و سریع تری را برای نقض پروتکل های امنیتی بیابند. مدل های سنتی که تیم های امنیت سایبری و فیزیکی در آنها بصورت نهادهایی مجزا عمل می کنند، دیگر قادر نیستند که از سازمان ها در برابر آخرین تهدیدات محافظت نمایند. حتی با در اختیار داشتن تیم های امنیت سایبری و فیزیکی، بهره مندی از تکنولوژی و ابزار مناسب در یک استراتژی امنیتی موفقیت آمیز حرف اول را می زند.

با متداول شدن هر چه بیشتر راهکارهای ابری، رویکرد امنیتی سازمان ها نیز تغییر کرده است. از آنجایی که نظارت بر امنیت در تمام مدت لازم می باشد؛ از دست دادن نشانه های هشدارآمیز نیز به آسانی امکان پذیر است. سکوها و نرم افزارهای مبتنی بر ابر باعث شده اند که سازمان ها بتوانند بسادگی نقاط ریسک پذیر را مشخص کنند و سریعاً وارد عمل شوند. در این مقاله به بررسی 5 روش می پردازیم که امروزه تکنولوژی مبتنی بر ابر بواسطه این روش ها می تواند بر استراتژی های امنیت سایبری و فیزیکی، تأثیر بگذارد.

 

راهکار ابری جام پرسیا

 

یکپارچگی کامل سکوها

ظهور اینترنت اشیاء (IoT) و تکنولوژی ابر سیستم ها را قادر ساخته است که نسبت به گذشته بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند. یکپارچگی سیستم های امنیتی و ابزارهای نرم افزاری، سکوهای یکپارچه ای را بوجود می آورد که کنترل و مدیریت آنها نیز بسیار آسان می باشد. همچنین سیستم های یکپارچه می توانند از وظائف محول بر تیم های IT بکاهند و چندین سیستم  را در قالب یک داشبورد ارائه دهند. بعنوان مثال یکپارچگی سیستم های کنترل دسترسی و نظارت تصویری را در نظر بگیرید که تیم های IT با کمک این ویدئوها می توانند وقایع را در همان لحظه و بصورت بلادرنگ مشاهده نمایند؛ چرا که ویدئوهای بلادرنگ با کلیه عملکردهای دسترسی سازگاری خوبی دارند. برخی از مناسب ترین یکپارچگی های سیستم ابری با دیگر سیستم ابری جهت آسان سازی فعالیت های کسب و کار عبارتند از: کنترل دسترسی، نظارت تصویری، سیستم های هشداردهنده، مدیریت ساختمان، مدیریت و تأمین هویت و ابزارهای امنیت سایبری.

 

ارتقاء نرم افزاری و اتصال خودکار

دقیقه ها در کاهش شکاف امنیتی نقش بسیار مهمی ایفاء می کنند. با بکارگیری تکنولوژی قدیمی و از دور خارج شده ممکن است به جای اینکه خسارات وارده را ارزیابی کرده و ممیزی های لازم را به اجراء برسانیم؛ لازم باشد که ساعت ها و یا حتی چندین روز را به شناسائی شکاف ایجاد شده اختصاص دهیم. یکی از مهم ترین مزیت های تکنولوژی ابر، بروزرسانی مستقیم سیستم عامل و نرم افزار می باشد. این بدان معناست که سیستم همیشه بروزترین امکانات امنیتی را در اختیار دارد و از شما در برابر آسیب پذیری های جدید محافظت می کند. بروزرسانی های خودکار تکنولوژی امنیت سازمانی که در آینده به اثبات می رسد نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. به جای آنکه هر چند سال یکبار به تعویض ملزومات سخت افزاری بپردازیم، تنها با چند کلیک ساده از جدیدترین امکانات بهره مند می شویم. به عنوان مثال کسب و کاری را در نظر بگیرید که مجهز به سیستم ورود بدون کلید و مبتنی بر ابر باشد؛ چنین کسب و کاری می تواند به جای تعمیرات و یا سرمایه گذاری جهت تأمین ملزومات سخت افزاری جدید و پیشرفته، دسترسی به امکانات و بروزرسانی محصولات برای مبارزه با تهدیدات مدرن و خطرات امنیتی را هر چه سریعتر میسر سازد.

 

کنترل و دسترسی به داده ها از راه دور

یک سازمان موفق و پایدار برای انجام هر کدام از وظائف خود به حضور کارکنان متکی نمی باشد. با افزایش تعداد فعالیت های کسب و کار که از راه دور انجام می شوند، چابکی کسب و کار نیز افزایش یافته و با تغییرات سازگارتر می گردد. چنانچه امکان  تمرکززدائی از فعالیت ها در موقعیت های مختلف وجود داشته باشد، بازتاب و اثرگذاری آن بر امنیت سایبری و فیزیکی قابل ملاحظه خواهد بود. امروزه برای کارهای ساده از جمله بازکردن قفل در بهنگام تحویل و یا بررسی فیلم های نظارت به محض دریافت یک هشدار، دیگر نیازی به حضور فیزیکی تیم ها در محل نمی باشد. به لطف عملکرد خوب و از راه دور ابر، هر آنچه را که اراده کنید در اختیار خواهید داشت.




***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد