Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

اشتباهات رایج در پیاده سازی ERP ابری (بخش اول)

نرم افزار ERP سازمان ها را قادر می سازد به برنامه های اصلی سازمانی خود در هر زمان و هر مکانی دسترسی داشته باشند.

رایانش ابری دسترسی کاربران به اپلیکیشن های مختلف نرم افزاری را که با دستگاه های پردازشگر مشترک به فعالیت می پردازند، بواسطه اینترنت مهیا می سازد که از جمله این دستگاه ها می توان به دیسک ذخیره، حافظه و توان پردازش (CPU) اشاره کرد. اینها منابعی پردازشگر هستند که در مرکز داده جداگانه ای نگاه داشته می شوند و میزبان چندین اپلیکیشن بر سکوهایی مجزا هستند.   

تکنولوژی ERP ابری نیز کاربران را قادر می سازد نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) را از طریق وب در اختیار داشته باشند. نرم افزار ERP سازمان ها را قادر می سازد به برنامه های اصلی سازمانی خود در هر زمان و هر مکانی دسترسی داشته باشند.

اگر بخواهیم به لحاظ فنی به بررسی تفاوت موجود میان ERP محلی و ERP ابری بپردازیم؛ تنها تفاوت موجود به موقعیت مکانی نرم افزار مربوط می شود. فرقی نمی کند که کسب و کار کوچک و متوسط باشد یا با کسب و کار در مقیاسی وسیع سرو کار داشته باشیم؛ لازم است که ابتدا به بررسی تفاوت مزیت های ERP ابری بپردازیم که بدین شرح می باشند:

- از هزینه های ابتدائی کلیه زیرساخت های پردازشگر مانند سرورهای داده ای و سخت افزاری جلوگیری بعمل می آورد.

- خدمات پشتیبانی تیم IT را کاهش می دهد؛ زیرا چنین خدماتی از قبل توسط مرکز داده در اختیار گذاشته شده است.

- از پرداخت هزینه ها برای اپلیکیشن های ابتدائی نرم افزار می کاهد.

- از هزینه های پشتیبانی و نگهداری اپلیکیشن ها می کاهد؛ چرا که تاجر ابری به مدیریت ارتقاء ها و بروزرسانی ها می پردازد.

 

 

ERP ارتباطات موجود میان واحد های مختلف و دیگر موارد را به بهترین شکل ممکن آسان می سازد. از طرفی این قابلیت تنها زمانی بدرستی عمل می کند که سیستم بدرستی پیاده سازی شده باشد. برای درک بهتر و اهمیت یادگیری اشتباهات متداول، در این قسمت به برخی آمارهای پیاده سازی ERP ابری اشاره می شود:



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

اهمیت مدیریت پرسنل

مدیریت پرسنل از مهم ترین قسمت های مدیریت سازمان است که با کارکنان حاضر در کسب و کار و روابط آنها با سازمان، ارتباط مستقیمی دارد.

مدیریت پرسنل می تواند تحت عنوان اکتساب، بکارگیری و ماندگاری نیروی کار راضی، تعریف شود. این بخش یکی از مهم ترین قسمت های مدیریت بشمار می آید که با کارکنان حاضر در محل کار و روابط آنها با سازمان، مستقیماً در ارتباط است.

مدیریت پرسنل شامل برنامه ریزی، سازماندهی، جبران خسارت، یکپارچگی و حفظ افراد به منظور مشارکت در اهداف سازمانی، فردی و اجتماعی است.

بخش مدیریت پرسنل در اصل با منابع انسانی هر سازمان مربوط می باشد.

 

 

ماهیت مدیریت پرسنل

 

مدیریت پرسنل عملکرد اشتغال، پیشرفت و جبران خسارت را شامل می گردد. این عملکردها در ابتدا با مدیریت پرسنل و مشورت با سایر بخش ها انجام می شود. 

مدیریت پرسنل ادامه مدیریت کل محسوب می شود. مدیریت پرسنل با تحریک و ترقی نیروی کار مستقیماً در ارتباط است و مشارکت نهایی آنها را در این رابطه فراهم می سازد.

هدف از ایجاد مدیریت پرسنل مشاوره و کمک به مدیران در امور پرسنلی است. بنابراین بخش پرسنل از بخش های کارمندی هر سازمانی محسوب می شود.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

اهمیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

CRM نه تنها به حوزه کسب و کار اختصاص می یابد؛ بلکه در ساخت ارتباطات مستحکم میان افراد نیز نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند.

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) بعنوان یکی از قدرتمندترین و اثربخش ترین رویکردها در ابداع و ماندگاری ارتباط با مشتریان می باشد. معرفی CRM نه تنها به حوزه کسب و کار اختصاص می یابد؛ بلکه در ساخت ارتباطات مستحکم میان افراد نیز نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند. گسترش این ارتباطات به پیشرفت کسب و کار در جدیدترین مراحل از موفقیت بستگی دارد. 

زمانی که پیوند شخصی و عاطفی شکل می گیرد، شناخت نیازهای واقعی مشتریان و کمک به آنها و خدمت رسانی در مسیر بهتر نیز بسیار آسان تر می شود. همیشه این باور وجود دارد که پیچیده ترین استراتژی ها در پیاده سازی CRM خلاصه می شوند، چرا که این بخش یکی از قسمت های مفید و قدرتمند کسب و کار محسوب می گردد. اکثر سازمانها به منظور حفظ سیستم های CRM در مسیر کاری از ابزارهایی در سطح استانداردهای جهانی استفاده می کنند.

 

در ادامه با بررسی دیدگاه های گسترده می توانیم بآسانی به این نکته پی ببریم که چرا سیستم CRM همیشه برای هر سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

 

- سیستم CRM ترکیبی از دیدگاه ها و تجزیه و تحلیل های پیشین و مشتریان است. سیستم CRM از یکسو جستجو را کاهش می دهد و همبستگی مشتریان را به همراه دارد و از سوی دیگر، نیازهای اساسی مشتریان را پیش بینی می کند و ارتقاء کسب و کار را موجب می گردد.

- سیستم CRM جزئی ترین خصوصیات هر مشتری را دارا می باشد؛ با وجود این جزئیات پیگیری مشتری آسانتر می شود و سودمندی هر یک از آنها نیز مشخص می گردد.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

پیاده سازی موفقیت آمیز ERP

سیستم های ERP نقطه واحدی از کنترل چندین فعالیت مختلف را میسر می سازند.

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) رویکردی است که سازمان ها را در بهبودی تعامل با مشتری و تولید آسان یاری می رساند. معمولاً واژه ERP زمانی بکار برده می شود که صحبت از راهکارهای نرم افزاری باشد و هدف از چنین راهکارهایی، توانمند سازی سازمان ها در مدیریت چندین فرایند مهم باشد. مثلاً چنین فرایندهایی می توانند تولید، مدیریت سفارش و موجودی، بازاریابی، حسابداری، مدیریت پروژه و سایر موارد را شامل شوند. به بیان ساده تر سیستم های ERP نقطه واحدی از کنترل چندین فعالیت مختلف را میسر می سازند.

 

 

با توجه به اینکه راهکارهای ERP جهت مدیریت چندین فرایند بکار گرفته می شوند؛ جای هیچ گونه تعجبی نیز وجود ندارد که پیاده سازی ERP در اغلب مواقع برای سازمان ها با چالش هایی همراه می باشد. در حقیقت بالغ بر 75درصد از پروژه های ERP با شکست مواجه می شوند و پیاده سازی ناموفق ERP باعث می شود که شرکت ها متضرر صدها میلیون دلار سرمایه گردند. مهاجرت ERP تا حدودی هزینه بردار است و به همین منظور نه تنها لازم است که در ابتدای انتخاب راهکار ERP به بررسی اسناد و سوابق پرداته شود؛ بلکه فرایند پیاده سازی نیز باید بطور دقیق مورد بررسی قرارگیرد. به هنگام آمادگی جهت پیاده سازی لازم است عوامل متعددی تجزیه و تحلیل گردند و بازده احتمالی سرمایه، هزینه مالکیت و دیگرعوامل، ارزیابی شوند. با اینحال هنگامی که نوبت به ارزیابی موفقیت می رسد، تعیین دقیق آنچه که باید مدنظر قرار داد نیز بسیار دشوار می باشد. بعبارتی " در شروع پیاده سازی ERP لازم است عوامل معتبری انتخاب شوند که شما را در ارزیابی تلاش جهت موفقیت، یاری برسانند." 

حتی اگر مهاجرت ابری بسیار پیچیده تر از تصورتان بنظر آید؛ می توانید میزان موفقیت خود را بوسیله روش های مختلف مورد بررسی قرار بدهید. در این مقاله به معرفی عوامل مهمی می پردازیم که مشخص می کنند آیا پیاده سازی ERP در مسیر درستی قرار گرفته است یا نه.

 

- نتایج شفاف

شاید یکی از شاخص های بارز موفقیت سیستم ERP ، اجراء و کار با آن بدون نیاز به تعطیلی شرکت و هرگونه اثر قابل ملاحظه دیگر بر فعالیت ها می باشد. درک این مطلب که سیستم فعال است یا نه، بسیار ساده می باشد و بنابراین جزء عوامل قابل رؤیت محسوب می گردد. از دیگر عوامل قابل مشاهده دسترسی بموقع به سیستم و تناسب آن با بودجه موردنظر می باشد.

البته این احتمال وجود دارد که چنین نتایجی بآسانی حاصل نشود. بعنوان مثال احتمال افزایش زمان و یا مشکلات برش وجود دارد. پیاده سازی ERP در اغلب مواقع زمان بر و هزینه بردار است؛ اما تا جایی که امکان دارد باید اهداف را دنبال کرد و یا دلایل موجهی را برای عدم پیشبرد موارد برنامه ریزی شده، ارائه داد.

 

- بهبودی کلی

برخی از مزیت ها قابل رؤیت نیستند یا بآسانی اندازه گیری نمی شوند؛ اما از طرفی با پیاده سازی نرم افزار ERP ارتباط مستقیمی دارند. بعنوان مثال سیستم ERP می تواند تأثیر مثبتی بر روابط مشتری داشته باشد. در نتیجه ممکن است افزایش فروش، سرعت بالاتر تبادلات، افزایش فروش های پرتکرار و رُشد ماندگاری مشتری را بهمراه داشته باشد. برای اطمینان می توانیم تنها به مقایسه اعداد و ارقام قبل و بعد از مهاجرت ERP بپردازیم. علاوه بر این با انجام بررسی های خارجی می توانید به ارزیابی بهبودی آنچه که مورد تصورتان بوده است، بپردازید.  

سخت ترین قسمت نمایش ارتباط مستقیم میان برخی از جنبه های پیاده سازی ERP و بهبودی سایر قسمت ها است. بعنوان مثال زمان پاسخگویی می تواند بهبود یابد ؛ چرا که دسترسی آسان به اطلاعات ضروری میسر می باشد، از سوی دیگر اشتباهات کمتر از سوی کارکنان می تواند بهبودی روابط با مشتریان را بهمراه داشته باشد. چنین مزیت هایی بسختی حاصل می گردند؛ اما اگر پیاده سازی ERP بدرستی دنبال شود، بهبودی کلی قابل تصور می گردد.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

اهمیت تجربه مشتری برای نرم افزار ERP (بخش دوم و پایان)

مشتریان از اصلی ترین دارایی های هر کسب و کار به حساب می آیند و به همین خاطر نوع رفتار با آنها و ماندگاری مشتریان بسیار مهم می باشد

در این مقاله به مواردی پرداخته می شود که سیستم ERP بواسطه آنها قادر است به ارائه خدمات بهبود یافته و اثربخش مشتریان بپردازد.

 

تجربه بهبود یافته مشتری

اپلیکیشن های فوق پیشرفته ERP سیستمی یکپارچه هستند که ازیک پایگاه داده برای کلیه ماژول ها بهره می جویند. بعنوان مثال اگر تأمین کننده حُکم مشتری را نیز داشته باشد، سیستم به جای حفظ گزارش های تکراری قادر به حفظ اطلاعات در هر دو زمینه می باشد. از آنجایی که داده های بخش های متعدد از جمله موجودی، خرید، مدیریت سفارش، دریافت ها و پرداخت ها بطور یکسان به اشتراک گذاشته می شوند، هیچ گونه اختلاف نظر یا سردرگمی داده ای در بخش ها وجود نخواهد داشت و میزان دسترسی همه افراد به اطلاعات به یک اندازه خواهد بود. این قابلیت منجر به هماهنگی گردش کاری بین بخش های مختلف می شود و احتمال ارتباطات نامرتبط را به حداقل می رساند. مشتریان اطلاعات یکسانی را از سوی کلیه کانال ها دریافت می کنند و عدم شفافیت در زمینه محصولات وجود نخواهد داشت. با پشتیبانی اطلاعات توسط نرم افزار ERP نیز پشتیبانی مشتریان به منظور ارائه دقیق تر، سریع تر و تأثیرگذارتر خدمات مشتریان، میسر می گردد.

 

 

 

مدیریت سفارش و موجودی

 تجربه مشتری تنها در ارائه محصول باکیفیت خلاصه نمی شود؛ بلکه تحویل به موقع محصول را نیز شامل می گردد. همه ما می دانیم که تا چه میزان عدم دسترسی کالا و یا عدم موجودی آن برای مشتریان ناامید کننده است. ابزارهای ERP با خودکارسازی گزینه سفارش مجدد درست در زمانی که موجودی انبارها از سطح مشخصی پایین تر می آیند و همچنین با پیش بینی تقاضای مشتریان، در حفظ سطوح انبار مؤثر عمل می کنند. از دیگر تجربیات منفی مشتریان تأخیر در تحویل کالاها است. حتی اگر این قسمت را بعنوان آخرین مرحله فرایند در نظر بگیریم؛ اما نظر مشتریان بیانگر این مطلب بوده است که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نرم افزار ERP می تواند تعهداتی واقع بینانه را ایجاد نماید که کلیه نکات مربوط به محصولات، موجودی و مشتری را در پایگاه داده یکسان نگاه دارد. چنین جزئیاتی برای مشخص ساختن تاریخ تعیین شده حین فرایند ثبت سفارش مشتریان، بکار گرفته می شود.

 

قیمت گذاری رقابتی

امروزه بازار مملو از رقابت های آشفته است؛ با این حساب حفظ قیمت های رقابتی بسیار حائز اهمیت می باشد تا مشتریان گزینه های بسیاری را در دسترس داشته باشند و از میان آنها به انتخاب بهترین گزینه بپردازند. نرم افزار ERP نقش بسیار مهمی را در حفظ قیمت های رقابتی ایفاء می کند و با این قابلیت به کاهش موجودی و ایجاد فرایندی که در راستای حداقل هزینه ناشی از تولید باشد، یاری می رساند. سیستم ERP می تواند نیاز مشتری را پیش بینی کند و براساس زمانبندی های فروش و الگوریتم های پیچیده قیمت گذاری، فرایند قیمت گذاری را به صورت بلادرنگ انجام دهد که به عنوان مثال می توان به سیستم صدور بلیط هواپیما اشاره کرد. اگر در کسب و کار خود بتوانید ارائه محصولات باکیفیت را براساس قیمت گذاری رقابتی مدیریت سازید، نه تنها مشتریان خود را حفظ کرده اید ؛ بلکه افراد بیشتری را جذب خود ساخته اید و برتری خود را نسبت به رقبا مستحکم ساخته اید.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ