Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

هفت نقش مهم برای موفقیت مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

مدیر فرایند کسب و کار

 مدیر فرایند کسب و کار مسئولیت نظارت بر کل برنامه بهبود روند سازمان را بر عهده دارد و نقش مهمی در مدیریت افراد تحت نظر خود در سلسله مراتب سازمانی ایفا می کند.

 رهبر، ستون اصلی تحولات سازمانی است، پروژه های BPM که دارای یک رهبر واضح و مشخص نباشند، فاقد تفکر استراتژیک خواهند بود. حتی در شرکت های کوچک، می بایست یک نفر مسئولیت رهبری را به عهده بگیرد.

 مشاور فرآیند کسب و کار

 مشاوران فرآیندهای کسب وکار، مهمترین کارشناسان در تیم مدیریت فرایند کسب و کار هستند. مشاوران و مدیران مانند دو روی یک سکه هستند. مشاوران دانش فنی لازم برای ارائه مهارت های مدیریتی مدیر دارا می باشند. مشاوران دانش عمیقی در مورد سیستم های مدیریت فرایند کسب و کار (BPM ) و اجرای آنها (شامل مدل سازی انتخاب نرم افزار تا بهینه سازی فرآیند تا ایجاد برنامه های سفارشی) دارا می باشند.

 مدیر و مشاوران فرآیند در کنار یکدیگر، پایه و اساس یک پروژه BPM را تشکیل می دهند.

 تحلیلگر کسب و کار

 تحلیلگران کسب و کار وظیفه شناسایی کسب و کار و ارایه پیشنهاداتی در جهت بهبود فرآیندهای موجود را دارند.

 مدیر پروژه

 مدیران پروژه اطمینان می دهند که کار به موقع و مؤثر انجام می شود. آنها در کنار مدیر فرایند، می توانند به تعریف دامنه کار مورد نیاز و تهیه یک طرح پروژه کمک کنند.

 معمار فرایند کسب و کار

 برای پروژه های بزرگ، اغلب شاهد معرفی اعضای تیمی خواهید بود که در سطحی بین مدیران و تحلیلگران کسب و کار قرار دارند. این افراد در یکی از قابلیت های  اصلی BPM دارای توانایی خاص هستند. این قابلیت به آن‌ها این امکان را می‌دهد که انرژی خود را بر روی یک تکه از طرح کلی متمرکز کنند. به عنوان مثال، معمار فرآیندکسب و کار شبیه مدیر است که باید درک کاملی از عملکردهای کسب و کار داشته باشد و دانش گسترده ای در مورد فرآیندهای پایان به پایان(end-to-end) داشته باشد. این تخصص در استراتژی کسب و کار چیزی است که در واقع معماران را متمایز می کند، آنها اغلب به روش های مدیریتی مانند Lean یا Six Sigma مسلط هستند.

  قهرمانان فرایند کسب و کار

 قهرمانان فرایند کسب و کار، وظیفه دارند که صدای بهبود مستمر در سازمان باشند و از اینکه تصمیمات بر اساس آینده برنامه در ذهن گرفته می شوند، اطمینان حاصل نمایند. قهرمانان باید در تکنیک های دستیابی به اهداف سازمان و انتقال ارزش BPM به کل سازمان ، مهارت کافی داشته باشند. مسئولیت آنها کمک به مدیر برای ایجاد "فرهنگ تفکر در مورد فرایند" در سطح سازمان می باشد.

 معمار راه حل

 معماران راه حل، پشتیبانی فنی و حفظ تعادل را برای قهرمانان فرآیند ارتباطات محور فراهم می نمایند. این افراد درمورد مجموعه های مختلف BPM به خوبی آگاهی داشته و ارتباط بین BPM و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) موجود را درک نموده و قوانین را با فناوری ترکیب می کنند تا خروجی و نتایج به بالاترین میزان برسند.

لطفا از سایت جام پرسیا دیدن فرمایید.

کانال تلگرام

اینستاگرام

لینکدین 

پینترست

گوگل پلاس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد