Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

نقش ERP در تحول دیجیتال

سیستم ERP با نگاهی اجمالی به فعالیت سازمان ها، منافذ آنها را در صورت وجود سریعاً مشخص می سازد...

کاربرد برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، کاهش عدم اثربخشی عملیاتی و دوگانگی داده ها و از طرف دیگر ارتقاء چرخش زمان با حفظ  هزینه و کیفیت می باشد. به بیان ساده تر برنامه ERP بهنگام مدیریت حساب ها، منابع، امور مالی، موجودی و تولید به مثابه یک چتر عمل می کند. از طرف دیگر مدیریت مشتریان، تأمین کنندگان، فروشندگان و شرکاء تنها از طریق یک سکوی مشترک امکان پذیر می باشد.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) امکان ارائه دیدی یکپارچه از فعالیت های متعدد سازمان را میسر می سازد و باعث تسهیل در دورکاری می شود. این امتیاز به معنای آن است که شرکت ها می توانند در وقت و کوشش خود صرفه جویی کنند و از طرف دیگر بدون نیاز به استقرار در یک مکان، بطور هم زمان و براحتی در دسترس قرارگیرند. یکی سازی داده ها که زمانی کاری بسیار خسته کننده بنظر می رسید، امروزه و با در اختیار داشتن سیستم ERP برای اکثریت شرکت ها چندان دشوار بنظر نمی رسد. همچنین با ظهور تکنولوژی هایی از جمله هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی و کلان داده، امکان یکپارچگی این تکنولوژی ها با نرم افزار مدرن ERP مهیا گشته است. بنابراین سیستم ERP با نگاهی اجمالی به فعالیت سازمان ها، منافذ آنها را در صورت وجود سریعاً مشخص می سازد. با وجود چنین قابلیت های بالقوه ای از سیستم ERP، هرسازمانی جهت سفر به سوی تحول دیجیتال یکپارچه می گردد.

 

 

در ادامه به راه هایی پرداخته می شود که سیستم ERP بواسطه ی آنها تحول دیجیتال را منجر می گردد.

- حداقل هزینه زیرساختی: شرکت ها با استقرار ERP ابری تصمیم می گیرند که در چارچوبی ابری ظاهر شوند. با این قابلیت شرکت ها به جای سرمایه گذاری در زیرساخت های گران بهای فناوری اطلاعات (IT Infrastructure) و سایر ملزومات سخت افزاری، ملزم به پرداخت حق اشتراک به صورت ماهیانه و یا سالیانه خواهند بود. با این حساب صرفه جویی در هزینه برای کسب و کارها فراهم می شود و امکان کار در بستر زمینی  و با حداقل سرمایه مهیا می گردد. با اضافه کردن نماهای متعددی از عملکردهای ERP ارتقاء یافته، بر ارزش کار و صرفه جویی هزینه در دراز مدت نیز افزوده می شود. بنابراین توصیه می شود از نماهای قدیمی، عملکردها و سفارشی سازی هایی که دیگر چندان به کار نمی آیند، چشم پوشی کنید.

 

- دسترسی پیشرفته: به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های تحول دیجیتال لازم است شرکت ها دائماً در دسترس مشتریان خود و سایر شرکت ها باشند. بدنبال ابداع تحرکی آزادانه از سوی تکنولوژی ERP، کارکنان قادر هستند به داده ها دسترسی داشته باشند و در هر زمانی با فروشندگان، تأمین کنندگان و مشتریان حاضر در هر مکان، ارتباط برقرار سازند. هرچند باور بسیاری از شرکت ها در اختیار داشتن سیستم ERP محلی (On- premise ERP) می باشد؛ راهکارهای مبتنی بر ابر مقیاس پذیری، مقرون به صرفه بودن هزینه ها و محافظت در برابر امنیت سایبری را پیشنهاد می دهند. 

 

- یکپارچگی فناوری: مقیاس پذیری ERP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از طرفی این عبارت برای کارکنان چندان موضوع جدیدی بنظر نمی آید. به همان اندازه که پیاده سازی بدون عیب و نقص ERP بسیار مهم می باشد، این واقعیت که باید به کارکنان دقیق ترین آموزش جهت بهره مندی از نرم افزار داده شود را نباید نادیده گرفت. بهره مندی از حداکثر پتانسیل سیستم ERP تنها زمانی امکان پذیر است که تمامی کاربران بخوبی بر ویژگی ها و عملکردهای داخلی و خارجی سیستم تبحر یافته باشند. تا زمانی که کاربران جهت استفاده کامل از ERP آموزش ندیده باشند، شرکت مجهز به ERP برای آنها معنایی نخواهد داشت. سطح بالاتری از تکامل دیجیتالی هنگامی روی می دهد که شرکت ها در مواقع ضروری بتوانند تکنولوژی های مدرن نظیر هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیاء (IoT)، کلان داده و ابزارهای خودکارسازی را یکپارچه سازند.

 

داده های دقیق: بهداشت داده ای به هنگام انجام فعالیت های کسب و کار با جریان های نقدی بسیار مهم، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. افزونگی داده ای یا دوگانگی داده می تواند منجر به ایجاد حفره ای شود. ورودی های متعدد از سوی تأمین کنندگان، فروشندگان و مشتریان مشابه، موجب اتلاف وقت و انرژی می شود؛ مواردی که می توانند بصورت بالقوه جهت بسط عملکردهای کسب و کار در مطلوب ترین سطوح بکار گرفته شوند.  

 

- قابلیت های بهینه یکپارچگی: ERP از قابلیت هایی برخوردار می باشد که امکان یکپارچگی با سایر ابزارهای نرم افزاری و برنامه ها را میسر می سازند. این امکان بهبودی عملکردهای کسب و کار و ایجاد پایگاهی جهت پیشرفت تکنولوژی را به ارمغان می آورد. به عنوان مثال سیستم ERP می تواند با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ادغام گردد. چنین یکپارچگی هایی فرایندهای کسب و کار را بهبود می بخشند و به ایجاد پایداری بیشتر، کمک می رسانند. همچنین، یکپارچگی با سکوهای رسانه اجتماعی، ابزارهای تجزیه و تحلیل و دیگر تکنولوژی ها، سهولت در عملکردهای پیچیده کسب و کار را رقم می زنند.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد