Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

بایدها و نبایدهای ERP ابری

سیستم های ERP ابری مزیت های بسیاری را اریه می دهند؛ اما پیشنهاد ما انتخاب سیستمی است که با اهداف و خصوصیات سازمان مغایرت نداشته باشد.

هنگامی که شرکت ها سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) را انتخاب می کنند، یکی از فاکتورهای مهمی که در نظر می گیرند این است که آیا باید سیستمی محلی (On- premise) را درنظر داشته باشند یا اینکه بدنبال راهکاری ابری باشند. امروزه سیستم های ERP ابری از محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند و بسیاری از فروشندگان ERP به ارائه برخی گزینه های استقرار ابری می پردازند. حتی برخی از شرکت ها نیز تخصص خود را بطور کامل بسوی نرم افزار ابری تغییر داده اند.  

با این حال بسیاری از کسب و کارها همچنان دلایلی موجه برای انتخاب سیستم های محلی (ON- premise systems) دارند. واقعیت این است که هر دو راهکار محلی و ابری، مزایا و معایب مخصوص بخود را دارا می باشند و بنابراین لازم است که هر شرکتی به تجزیه و تحلیل همه ی بایدها و نبایدها بپردازد، اهداف را مشخص سازد و در نهایت تصمیمی آگاهانه اتخاذ نماید.

 

 

ERP ابری و ERP محلی؛ تفاوت در چیست؟

مهم ترین تفاوت موجود بین این دو مدل سیستم به روش استقرار آنها مربوط می شود. لازم است نرم افزار محلی در محل نصب گردد و بنابراین لازم است کاربران بمنظور اجرای این راهکارها، سرورها و کامپیوترهایی را در اختیار داشته باشند. سیستم های ERP مبتنی بر ابر توسط سرورهای فروشنده نرم افزار میزبانی می شوند. کاربران می توانند از طریق مرورگرهای تحت وب به نرم افزار ابری دسترسی داشته باشند.  

همچنین، راهکارهای ابری و محلی از طرح های قیمت گذاری متفاوتی نیز برخوردار می باشند. بطور معمول اشتراک کاربران در نرم افزار ابری بر اساس طرح ماهیانه یا سالیانه شکل می گیرد. نرم افزار محلی تنها یکبار خریداری می شود و به همین دلیل راهکارهای محلی برای سرمایه گذاری بزرگ یا هزینه سرمایه در نظر گرفته می شوند. راهکارهای ابری عملیاتی هزینه بردار هستند؛ چرا که سازمان ها جهت تداوم استفاده از این سیستم ها ملزم به پرداخت هزینه های مازاد می باشند.

تفاوت موجود در رویکردهای قیمت گذاری موجب شده است راهکار ابری از هزینه اولیه پایین تری برخوردار باشد. این موضوع احتمالاً مهم ترین دلیل برای محبوبیت بی حد و اندازه راهکارهای ابری باشد. طبق آنچه که آمارها نشان می دهند، 93درصد از سازمان ها در حال حاضر نرم افزار یا معماری های سیستم مبتنی بر ابر را بکار می گیرند. علاوه بر این، اتخاذ نرم افزار ترکیبی (hybrid software) که در واقع نوعی نرم افزار ابری می باشد و بر سرورهای شخصی یک شرکت میزبانی می شود، حدود 58درصد افزایش یافته است.

با اینحال همانطور که پیشتر نیز اشاره شد هردو راهکار محلی و ابری از مزایا و معایب خاص خود بهره مند هستند و با این حساب نمی توان تنها به این دلیل که شخصی سیستم ابری را بکار گرفته است، به استفاده از این سیستم روی آورد. حال بیایید نگاهی دقیق تر به مزیت ها و معایب ERP ابری بیاندازیم و بدین صورت متوجه می شوید که آیا این سیستم می تواند با اهداف شما تناسب داشته باشد و نیازهایتان را برآورده سازد یا اینکه خلاف آن حاصل می گردد.

 

http://www.jampersia.com/Userfiles/jam/ERP----- Cloud/clouderp991091.jpg

 

مزیت های نرم افزار ERP مبتنی بر ابر

- نگهداری آسان: یکی از مزیت های اصلی سیستم های ERP ابری عدم نیاز به استخدام تیم فناوری اطلاعات (IT team) داخلی جهت حفظ و نگهداری از سیستم است. فروشنده نرم افزار با بروزرسانی خودکار پشتیبانی و حفاظت از سخت افزاری آن، این نیاز را برآورده می سازد. با توجه به اینکه حفاظت از سخت افزار سیستم نباید توسط کاربر انجام شود، این مهم به مسئولیت فروشنده مبدل گشته است.  با این حساب می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

نقش اینترنت اشیاء (IoT) در بهبودی راهکارهای ERP

پیشرفت های فناوری در کلیه ستون های صنعتی فراگیر شده است و تعریفی مجدد از نحوه ی عملکرد آنها را باعث گردیده است. اینترنت اشیاء (IoT)، نمونه ای از همین فناوری هاست...

پیشرفت های فناوری در کلیه ستون های صنعتی فراگیر شده است و تعریفی مجدد از نحوه ی عملکرد آنها را باعث گردیده است. اینترنت اشیاء (IoT)، نمونه ای از همین فناوری ها است که بعد از فناوری هوش مصنوعی (AI)، بیشترین رشد و شکوفایی در بین صنایع را از آنِ خود ساخته است. سنسورهای اینترنت اشیاء (IoT) در حال حاضر سازمان ها را در انجام کارهایی از جمله ردیابی دارایی و نگهداری ماشین ها، یاری می رسانند. اینترنت اشیاء (IoT) جهت افزایش سطح دسترسی، قابلیت های خود جهت بهبودی ERP را برای همگان به نمایش گذاشته است.

راهکارهای ERP محوری ترین قسمت کسب و کارها به شمار می آیند. از سویی، هوش مصنوعی (AI) به نمای راهکارهای ERP تبدیل شده است و از طرفی دیگر، اینترنت اشیاء (IoT) به عنوان یک منبع داده ای توسط هوش مصنوعی (AI) به کار گرفته می شود و عملکرد ERP را منجر می گردد. احتمال دارد شاهد پیاده سازی های متعددی از دستگاه های متصل باشیم که در این مقاله به اختصار تعدادی از آنها را مورد بحث قرار داده ایم.

 

 

 

عمل بسانِ منبع داده فراوان

همانطور که پیشتر اشاره شد دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) دامنه اصلی خدمت رسانی به راهکارهای ERP، به عنوان منبع داده ای مورد نیاز، را در اختیار دارند. هر کسب و کاری به منظور ساخت استراتژی های جدید کسب و کار، نیازمند داده ها است. از طرفی ثابت شده است که استراتژی های داده ای در گذشته بسیار تأثیرگذار بوده اند. سنسورهای هوشمند اطلاعات مهم را از جنبه های متعدد به صورت بلادرنگ جمع آوری می کنند و آنها را مستقیماً در پایگاه داده ای شرکت ذخیره می سازند. بعلاوه این اطلاعات می توانند توسط ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ای که در نرم افزار ERP جاسازی شده اند، مورد استفاده قرار گیرند و مسبب کسب بینش هایی مفیدتر گردند. دسترسی داده ای در گذشته ناچیز بود و کسب و کارها اطلاعات محدودی را جهت پردازش در اختیار داشتند، اما با در اختیار داشتن اینترنت اشیاء (IoT)، اوضاع کاملاً متحول گشته است.

 

پیشرفت در خدمات مشتری و میدانی

در گذشته تولیدکنندگان ملزم به رویارویی با چالش خدمات و نگهداری از محصولات بودند؛ بویژه آن دسته از محصولاتی که راهکارهایی پیچیده و طولانی مدت را بوجود می آوردند. اما با دراختیار داشتن اینترنت اشیاء (IoT)، مسیر در حال تغییر می باشد. هم اکنون با بهره مندی از سنسورهای هوشمند یکپارچه با دستگاه ها، جریان داده ای بطور مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد و کنترل کارایی محصولات برای آنها میسر می گردد.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

همگام با "حالت عادی جدید" در این روزها...!

تغییر شدید در روش جدید کاری حضور تحول دیجیتال را ضروری تر ساخته است. شرکت های سازگار قادر به مدیریت شیوه های جدید کار و ادامه روند کاری هستند.

صبح روزی از خواب بیدار شدیم و دریافتیم که همه چیز تغییر کرده است. اگرچه نهایت تلاش خود را می کنیم که این محیط در حال تغییر را درک کنیم و با آن سازگار شویم؛ با این حال به نظر می رسد بدون در اختیار داشتن زیرساخت های فنی مناسب راهی برای نجات از این بحران باقی نمانده باشد. برخی شرکت ها با شناخت قبلی از ارزش تحول دیجیتال، شانس بهتری را در این فرایند دارا بوده اند، اما برخی از آنها نیز گرفتار وضعیت دشواری شده اند؛ چرا که هنوز از سوی آنها قدمی برداشته نشده است.

 

 

انتقال کار

در کسب و کار مردم محور ERP، انتقال به سوی دورکاری از ضروری ترین موارد بوده است. محل و چگونگی انجام کار یک شبه تغییر یافته است. در حالی که کسب و کارهای وابسته به هر صنعتی با شدیدترین تغییرات و چالش های جدید کنار می آیند، با این وجود اهمیت ابزارهای تعامل هرگز آشکارتر از این روزها نبوده است. سازگاری با چنین تغییراتی نیازمند راهکارهایی است که رهبران را قادر به اتصال، فهم و اقدام سازد.

شرکت های نرم افزاری سازمانی از جایگاه نسبتاً مناسب تری در برابر شیوع کووید 19برخوردار می باشند؛ چرا که فرایندهای تیم دیجیتال از قبل به طور کامل خود را به اثبات رسانیده اند. بسیاری از مشتریان ERP تا حدودی در برابر شدیدترین اثرات ناشی از تعطیلی محافظت می شوند، زیرا بسیاری از فعالیت های آنها از راه دور نیز ادامه می یابد. با این حال پایگاه مشتری برای هر ارائه دهنده، بزرگی اثر اقتصادی کلی را تعیین خواهد کرد.

 

کسب و کارها باید صحیح ترین زیرساخت را جهت ارتباط از راه دور دارا باشند.

وضعیت غیرمنتظره ای که همه ی ما در این روزها به تجربه آن مشغول هستیم، بسیاری از کسب و کارها در سرتاسر دنیا را وادار به تعطیلی دفاتر خود ساخته است. وضعیت حال حاضر نشان داد که چگونه مدل کار از منزل که در سال های اخیر به یک روند تبدیل شده است در واقع می تواند به واقعیت امروز ما مبدل گردد.

بسیاری از مدیران ارشد اجرایی (CEOs) تحت تأثیر تعطیلی دفاتر کاری در سطح جهان جهت ارتباط با کارمندان خود و گفتگو در مورد برنامه های مربوط به عملیات آینده، به ابزارهای ارتباط داخلی روی آورده اند. برنامه های متعدد، از جمله ایمیل، به اصلی ترین وسیله ارتباطی جهت متحد ساختن کارمندان و تعیین استانداردهایی برای آینده نیروی کار شده است.

حفظ تعامل و ارتباط با مردم از مهمترین مسئولیت های رهبران عهده دار کسب و کار می باشد. در این روزها که عدم اطمینان پیرامون همه گیری کووید 19 رو به افزایش است، دورکاری به شکلی تصاعدی افزایش می یابد و رفاه کارمندان نیز حفظ می گردد و حتی این مسئولیت بیشتر نیز می شود. سازمان ها و رهبرانی که سابقه ی اعطای اولویت نخست به افراد خود را دارند و از زیرساخت لازم جهت تحقق این امر بهره مند می باشند، در حفظ ارتباط و تعامل با آنها جزء موفق ترین افراد خواهند بود.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

ویژگی های یک سیستم ERP موثر

سیستم های ERP اولین بار در سال 1960 میلادی به منظور کنترل موجودی کالا و سایر فرایندهای اساسی تولید ساخته شدند.

سیستم های ERP شاهد تغییری تدریجی هستند؛ چرا که شرکت ها به دنبال توسعه ERP در ابر می باشند.  سیستم ERP با استفاده از سرویس های ابری از اثربخشی بیشتری برخوردار خواهند بود؛ زیرا سرویس های ابری اطلاعات را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می سازند. سیستم های ERP اولین بار در سال 1960 میلادی به منظور کنترل موجودی کالا و سایر فرایندهای اساسی تولید ساخته شدند. هم اکنون سیستم های ERP با جابجایی از کنترل بستر فروشگاه به سوی مدیریت عملکردهای پشتیبانی ، از جمله حسابداری و منابع انسانی (HR)، بسیار پیچیده شده اند. از آنجایی که سیستم های ERP در حال حرکت به سمت سرویس های ابری هستند ، در این مقاله به اختصار به برخی از ویژگی های یک سیستم ERP مؤثر می پردازیم:

 

 

 

مصرف

 سکوهای رسانه اجتماعی و کاربردهای گسترده ای که به همراه دارند، شرکت ها را وادار به استفاده از سیستم های نوآورانه ERP کرده اند؛ زیرا کارمندان دیگر انتظار ندارند که روی سیستم های قدیمی و غیرمجاز کار کنند.  مصرف کنندگان و کارمندان نقش مهمی در شکل گیری سیستم های رابط کاربری (UI) مدرن دارند.  سازمان ها به سیستمی نیاز دارند که بتواند همکاری چند تیمی ، همکاری کاربر و سفارشی سازی داشبورد را پشتیبانی کند.



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

آینده صنعت ERP پس از قرنطینه

جهان پس از شیوع کووید19 به یک شکل نخواهد بود؛ همانطور که کسب و کار نیز نباید بدین صورت به نظر آید. فردای ERP نیازمند رهبرانی است که متعهد به هدایت کسب و کارها توسط انتقالی پیچیده باشند.

شهرت چشم اندازهای ERP به دلیل برخورداری از برنامه هایی است که در مواردی از جمله یکپارچگی و قابلیت های همکاری، دارای محدودیت می باشند. این موضوع به دلیل شدت سفارشی بودن برنامه ها می باشد که منجر به افزایش پیچیدگی ERP و کاهش سرعت استقرار آن شده است.

علاوه بر این پیچیدگی به این معناست که استخراج بینش های مهم داده ای بسیار دشوار می باشد و حصول دانسته های جدیدتر، تنها بر آشفتگی مدیریت این قبیل برنامه ها می افزاید.

 

 

علی رغم بسیاری از کمبودها، بسیاری از شرکت ها همچنان مُصِر به سرمایه گذاری برای وضعیت فعلی خود می باشند؛ چرا که باید زمان، تلاش و منابع بیشتری را صرف وسعت و مشکلات تغییر وضعیت فعلی خود سازند. با این حال چالش های تجاری نشأت گرفته از همه گیری کووید 19 شرکت ها را مجبور به بازنگری در رویداد خود کرده است. برخی از عملکردهایی که کسب و کارها به شکلی ویژه بر آنها متمرکز شده اند از این قرار می باشند:

 

اکوسیستم های مشترک

لازم است کسب و کارها بدنبال یافتن راهی برای همکاری آنلاین با تأمین کنندگان موجود باشند. با چنین امکانی عملیات کسب و کارها بدون اینکه کارمندان را مجبور به پذیرش خطر تعامل رودررو با سایر افراد سازد، بطور معمول تداوم می یابد.

همچنین لازم است راهی را برای جایگزینی فروشندگان دریایی خود پیدا کنند؛ چرا که دسترسی به آنها بدلیل عدم حمل و نقل و امکانات لجستیکی غیر ممکن شده است.

 

توابع مالی و منابع انسانی دیجیتال

برای برخی از پرسنل اداری ممکن است این سؤال تعجب برانگیز پیش بیاید؛ در دوران شیوع کووید19 که در موارد بسیاری ذهن انسان را مشغول می سازد، چگونه می توان کار و وظیفه ی خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد؟ کسب و کارها به تکنولوژی هایی خودکار که بتوانند از پسِ وظایف کوچک برآیند، نیاز دارند؛ همانند وضعیتی که در آن شرکت تنها به تعداد کمتر اما واجد شرایط ترِ کارمندان خود اجازه فعالیت را بدهد که قادر باشند در زمان فعالیت از منزل نیز وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. وضعیتی که به عنوان نرمال جدید در این روزها از آن یاد می شود، ترکیبی از فعالیت هایی بیشمار از منزل است که تعاملات فیزیکی اداری محدودی را دارا می باشند.  

 

زنجیره های تأمین دیجیتال

آنلاین بودن مدیریت زنجیره های تأمین، لجستیک و کارمندانی که بر روی زمین به فعالیت مشغول هستند، از بالاترین اولویت ها به شمار می آیند. دلیل اهمیت این اولویت ها الزامات فاصله گذاری اجتماعی می باشد که کسب و کارها را وادار ساخته است فعالیت های خود را با حداقل کارکنان انجام دهند. اگر کسب و کارتان تاکنون اهل فن خاصی نبوده است، اکنون زمانی ایده آل برای فراگیری مدیریت آنلاین جریان کاری است.

 

http://www.jampersia.com/Userfiles/jam/erp/ERP991032.jpg

 

ملاحظات مهاجرت

در شرایط فعلی برنامه ریزی برای هر نوع انتقال ERP دشوار به نظر می آید. با این حال انجام این کار برای ثُبات فعالیت ها حیاتی می باشد. انتظار می رود با پایان یافتن این دهه پشتیبانی فروشندگان نیز به پایان برسد و شیوع بیماری، توجه همگان را بر دیجیتالی شدن معطوف سازد. این بدان معناست که بسیاری از کسب و کارها در تقلای تغییرحالت یا انتقال هستند. در نتیجه با هزینه های بالای پیاده سازی، بحران منابع و جدول زمانی طولانی تر جهت پیاده سازی، روبرو می گردند.  

اگر قصد مهاجرت دارید لازم است پیش از شروع فرایند، برخی از ملاحظات موجود را در نظر بگیرید و اطمینان یابید که انتقال، یکپارچه و موفقیت آمیز است. همچنین توصیه می شود به منظور کمک در ضبط و اجرای صحیح برنامه، برای خدمات نویسنده ای حرفه ای سرمایه گذاری کنید.  



***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ