Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی
Jam ERP

Jam ERP

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

سیستم های ERP عمومی وسیستم های ERP مخصوص صنعت؛ کدام انتخاب مناسب تر است؟

بدون شک امروزه کسب و کارها به دنبال ثبات خود با فناوری جدید هستند تا بتوانند زمینه هایی مناسب را برای خود فراهم سازند و از در دسترس بودن آنها برای رقبای حاضر در صحنه، جلوگیری بعمل بیاورند. با ما همراه باشید...

نقش فناوری در هموار کردن مشکلات کسب و کار از اواخر سال جاری پررنگ تر شده است. بدنبال صدمات حاصل از شیوع کووید 19 و متعاقب آن ایجاد شرایطی یکسان برای همه، ما در جستجوی روش هایی جهت عرضه ی کالا و خدمات بدون هیچ گونه اختلالی بودیم. در حالی که بسیاری خواهان ادامه ی کسب و کارخود به همان روال سابق بودند، عده ای نیز در پی ایجاد سوئیچ ها و ارائه محصولاتی جدید بودند. بهرشکل آن دسته از افراد بهره مند از فناوری ERP ابری، از نظر دسترسی دارای جایگاهی مناسب تر بودند.

بدون شک امروزه کسب و کارها به دنبال ثبات خود با فناوری جدید هستند تا بتوانند زمینه هایی مناسب را برای خود فراهم سازند و از در دسترس بودن آنها برای رقبای حاضر در صحنه، جلوگیری بعمل بیاورند.

از طرفی با مشخص شدن مزایای حاصل از فناوری که هم اکنون سادگی فرایندهای کسب و کار را موجب شده است چگونه به انتخابی درست از هر آنچه که بازار در اختیار گذاشته است، دست پیدا می کنید؟

از تصمیمات موجود، انتخاب یا رد سیستم ERP عمومی است که صرف نظر از صنعت یا هرچیزی که خاصِ صنعت کسب و کارتان طراحی شده است، به ارائه ی راهکار می پردازد.

همانطور که می بینیم راه سومی نیز برای کسب و کارهای متوسط وجود دارد که به ارائه ی بهترین ها از هر دو جهان پرداخته است. بزودی به آن مبحث خواهیم رسید. ابتدا بیایید به گزینه های موجود نگاهی بیاندازیم.

 

 

ERP عمومی

ERP عمومی روش اثربخش آسان سازی و خودکارسازی فرایندهای کسب و کار را برای کسب و کارها  فراهم کرده است. این روش در واقع برای صنعت خاصی طراحی نشده است اما معمول ترین سناریوهای کسب و کاررا به عنوان نقطه ی شروع به خود اختصاص داده است.

در یک نگاه ارزیابی منافع بطور کلی ارزان تر است. سطح رضایت مندی شما از اتخاذ فرایندهایی که از قبل بر اساس بهترین روش شکل گرفته اند، پیاده سازی سریع تری را به ارمغان می آورد. جنبه ی منفی آن نیز می تواند فقدان عملکردهای خاص یک صنعت و حتی خاص یک شرکت باشد.


***جهت مشاهده ی مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

ERP هرمی؛ مدلی برای یک پروژه ی موفق

ایجاد سیستم ERP به شکلی قوی و دایمی مزیتی بزرگ برای کسب و کارها محسوب می گردد. کسب و کارها به جای ساخت قلعه هایی ماسه ای که با برخورد اولین موج دریا از بین می روند، باید برای ساخت سیستم های قدرتمند ERP و تقویت همیشگی آنها سخت بکوشند. با ما همراه باشید...

برقراری سیستم ERP آنهم ازنوع قوی و کاملاً پیاده سازی شده مزیتی بزرگ بشمار می رود. اگر موفق به ساخت مدل هرمی از سیستم های ERP بشویم که نیازهای انسان را دسته بندی می کند، در آن هنگام موفق به ساخت پروژه ای موفق با پایه هایی مستحکم شده ایم.

 

 

مدل « سلسله مراتب نیازها » نظریه ای بود که توسط روانشناس آبراهام ماسلو (Abraham Maslow) برای مطالعه ی نیازهای انسان ایجاد شد. این مدل نیازهای انسان را به پنج دسته ی اصلی (فیزیولوژیکی، امنیت، اجتماعی، احترام و خودباوری) تقسیم کرده است و به توضیح رابطه بین هرکدام پرداخته است. بنا بر این مدل، در ابتدا نیازهای انسان درمرحله ای پایین مورد بررسی قرار می گیرد و سپس گام به گام به سوی مراحلی بالاتر پیش می رود. مدل دسته بندی سازی نیازهای انسان همچنان بعنوان نظریه ای که به شرح منبع انگیزشی و رفتار بشر می پردازد، مورد استفاده قرار می گیرد. 

با الهام از این نظریه می توانیم مدل هرمی ERP را ایجاد کنیم. مدل هرمی، کسب و کارها را برای مواجهه با سیستم های ERP یاری می رساند. برنامه هایی که توسط سیستم های ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) میزبانی می شوند، به صورتی یکپارچه و متصل به فعالیت می پردازند. اکثریت این پیوندها درسلسله مراتبی افقی قرار دارند در حالی که بسیاری از آنها نیز نیازمند پیشرفتی عمودی هستند.

می توانیم این ساختار را بعنوان مراحلی که هر کدام به ترتیب در بالای یکدیگر قرار دارند و همانند مراحل هرم هستند، توصیف کنیم. بطور معمول دستیابی به هرمرحله بدون گذر از مرحله ی پایینی که متشکل از نیازمندی ها و معیارها است، امکان پذیر نمی باشد. سازگاری بدون نقص و نیل پروژه ی ERP به سوی مراحل بالایی در صورتی که موفق به برخورد با نیازهای مراحل پایینی نشود، میسر نخواهد گشت.

حال بیایید در ادامه با خلاصه ای از شش مرحله ی ERP هرمی آشنا شویم.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/erp/pyramid1.jpg 

 

مرحله ی اول: مفاهیم و استانداردها

این مرحله با وجودی که در پایین ترین قسمت از یک هرم قرار گرفته است بیشترین فضای موجود را نیز به خود اختصاص داده است. در این قسمت هیچ اثری از ماژول نرم افزار ERP یا برنامه ای دیگر بچشم نمی خورد بلکه ارتباط نزدیک کسب و کارها با فلسفه ی ERP را نمایان می سازد. اجزاء مرحله ی اول که متحمل رشد تصاعدی ارقام هستند عبارتند از:

- کلیه ی بخش های کسب و کارآشنایی لازم از سیستم ERP و مفاهیم اساسی را دارا می باشند.

- سهم افراد از وظایف خود در سازمان مشخص و تعریف شده است.

- کشف فعالیت های رایج، مراحل پیشرفت و نیازها.

- داشتن تیم پروژه ای و کاربران اصلی مؤثر در تحول ERP.


***جهت مطالعه ی مقاله اینجا کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

دلایل بکارگیری ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) جهت ارتقاء فروش در دوران کووید 19

از آنجایی که که در نظر گرفتن کلیه ی فاکتورهای مهم به‌منظور انتخاب راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان در فروش برای کسب‌وکار ضروری می باشد، زیر نظرگرفتن و ارزیابی مزیت‌هایی که تکنولوژی ارتقای کسب‌وکار برای شرکت و نیروی فروش به ارمغان می‌آورد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. با ما همراه باشید...

ابزار CRM برای فروش

تلاش شبانه روزی نمایندگان فروش در سرتاسر جهان همیشه در راستای حفط ارتباط با مخاطبان، محافظت از سهام مشخص آنها و ثبت وظایف از پیش تعیین شده به منظور کسب موفقیت روزانه در فروش بوده است. بااین‌وجود انجام دستی همه‌ی این کارها، آنها را از انجام آنچه که واقعاً بدان نیاز دارند، بازمی‌دارد.

 

 

حدس بزنید مفهوم فروش چیست!

‌اکنون و در پی کسب موفقیت حاصل از سکوی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای فروش (sales CRM software) در بازار جایگزینی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به‌جای نیروی فروش (Salesforce Alternative CRM marketplace)، و حتی بعد از پیاده‌سازی نرم‌افزار ساده و راحت مدیریت امور مشتریان، اکثریت ‌قریب ‌به‌اتفاق فروشندگان موفق نشده‌اند کاملاً خود را با این نرم‌افزار وفق بدهند چرا که آنها بیشتر تمایل دارند فرض کنند نرم‌افزار مدیریت امور مشتریان (CRM)، بارِکاری بیشتری را در برنامه‌ی کاری پراسترس و پرجوش و خروش آنها ایجاد کرده است.

از آنجایی که در نظر گرفتن کلیه ی فاکتورهای مهم به‌منظور انتخاب راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان در فروش برای کسب‌وکار ضروری می باشد، در نظرگرفتن و ارزیابی مزیت‌هایی که تکنولوژی ارتقای کسب‌وکار برای شرکت و نیروی فروش به ارمغان می‌آورد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

به همین منظور در این مقاله تلاش شده است فهرست دلایلی را که نشان‌دهنده‌ی لزوم بهره‌مندی از ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) توسط فروشندگان در کسب‌وکار می‌باشد و همچنین منجر به افزایش درآمد در شرایط ماندگار و طولانی‌مدت شیوع کووید 19 می‌گردد، مشخص شوند.

 

آسان‌سازی بازاریابی و فروش

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) به مثابه سیستمی هوشمند می‌باشد که عملاً شانس سقوط هرگونه فروش متزلزلی را منتفی می‌سازد.

چرایی این موضوع ازاین‌قرار می‌باشد که اولاً ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان با هر مخاطبی به‌آسانی سازگار می‌گردد و ثانیاً خودکارسازی در ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان که روزانه با داده‌هایی در قالب مخاطب پر می‌شود، برای ایجاد مخاطبانی خودکار در بانک داده‌ای ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) مورداستفاده قرار می‌گیرد.

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

مدیریت تغییر، تحول دیجیتال و صنعت نسل چهار

صنعت نسل چهار یا انقلاب صنعتی چهارم توسط اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) هدایت می شود. امروزه صنعت نسل چهار معرف راه هایی برای تولید کنندگان است که بتوانند فناوری را بعنوان بخش مرکزی استراتژی های عملکرد خود بپذیرند. با ما همراه باشید...

نیمه ی ابتدائی سال جاری شاهد تغییرات فراوانی در فعالیت کسب و کارها بوده ایم. صنعت تولیدی ملزم به تصحیح استانداردهای ایمنی و سلامت شد، طرح های آمادگی برای شرایط اضطراری را فراهم آورد و آنها را توسعه بخشید و به طور موقت تغییراتی را در فعالیت کسب و کارها، با توجه به شیوع کووید 19، فراهم ساخت. از آنجایی که سازمانها بدنبال پیاده سازی تغییراتی اضافی و آمادگی برای آنچه که در پیش دارند، می باشند، بسیاری از آنها نیز بدنبال مدرن سازی، پذیرش صنعت نسل چهار(Industry 4.0) و استفاده ازفناوریهای پیشرفته در استراتژی کسب و کار خود هستند.

 

 

صنعت نسل چهار چیست و ما را به کجا رسانده است؟

صنعت نسل چهار یا انقلاب صنعتی چهارم توسط اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) هدایت می شود. امروزه صنعت نسل چهار معرف راه هایی برای تولید کنندگان است که بتوانند فناوری را بعنوان بخش مرکزی استراتژی های عملکرد خود بپذیرند. قابلیتی فراتر از فناوری که فرایندهای تولید را به منظور افزایش اثربخشی خودکار سازی می کند، پایانی برمدل های قدیمی کسب و کار است و روش فعالیت کسب و کارها را تغییر می دهد.

سرانجامِ تولیدکنندگانی که با سیستم های قدیمی و قطع شده فعالیت می کنند، بروز محدودیت هایی در سودمندی و ارتقای کسب و کار می باشد. از زمانی که بازار مدل های جدیدی از کسب و کار را کشف کرده است، کسب و کارهای دارای زیرساخت های داده ای دریافته اند که آمادگی لازم جهت کسب کلیه مزیت های حاصل از مدل های جدید کسب و کار را ندارند و در نتیجه مزایای رقابتی برای آنها محدود می باشد.

 

مجال هایی برای تحول

صنعت نسل چهار فرصتی برای کشف مدل های جدید کسب و کار و مدرن سازی فرایندهای زنجیره تأمین و تولیدی نوآورانه را برای سازمان ها فراهم ساخته است. شرکت هایی که فعالیت خود را با سیستم های قدیمی و مدل های از دور خارج گشته ی کسب و کار ادامه می دهند، با نقصان نظارت، عدم داده های بلادرنگ، مستعد ساختن کسب و کار برای خطاها و عدم توانایی جهت تصمیم سازی فوری و دقیق را محتمل هستند.

در راستای بهبودی فرایند و با ارتقای پشته ی فناوری، امکان بهینه سازی تعامل بین مردم و فناوری برای سازمان های تولیدی میسرمی شود. اهمیت این موضوع با انتقال نسل های جوان و زیرک  فناوری بسوی نیروی کارنمود بیشتری پیدا می کند. این بهینه سازی بهبود فرایندهای استعدادیابی، ارائه ی آموزش تخصصی، افزایش ابزارهای همکاری، قابلیت های تلفن همراه و بهبودی معیارهای نگهداری را به همراه دارد.

چیزی که به همان اندازه اهمیت دارد ذکر این نکته است که شرکت های بهره مند از صنعت نسل چهار تجربیات مشتری را بهینه سازی کرده اند. تاریخ ثابت کرده است که مفهوم تولید تحت عنوان این مدل از کسب وکار« از آن بهره ببرید یا در غیر اینصورت آن را رها سازید»، شناخته شده است، ولی پیشرفت های رخ داده در فناوری نقش مشتریان را  در فرایند طراحی سفارش سفارشی و پورتال های سلف سرویس که توسط داده های بلادرنگ تقویت می گردند، پررنگ تر ساخته است.


***جهت مطالعه ی مقاله اینجا کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

اهمیت انتخاب نرم افزارERP مخصوص صنعت در کسب و کارها

تنوعی بی نظیر از راهکارهای ERP در بازار موجود می باشد ولی ذکر این نکته به این معنا نمی باشد که همه ی این راهکارها گزینه ای مناسب محسوب می شوند. جدی به این موضوع بیاندیشید و لیستی از مشکلات خاص حیطه ی کاری خود و صنعت مربوطه را قبل ازاتخاذ تصمیم نهایی برای خرید نرم افزارمشخص کنید.

 به طور معمول راهکارهای ERP به منظور به خاطر سپردن دامنه ی وسیعی از نیازها و ملزومات صنایع به وجود آمده اند. در طول فرایند پیاده سازی، تیم فناوری اطلاعات ( IT) قادر است مطالعه ای بسیار دقیق از چالش های خاص مشتری را انجام دهد و سپس درباره ی خصوصیات سیستم ERP تصمیم بگیرد.  

در گذشته خرید ERP های عمومی هزینه بردار و اجرای آنها دشوار بود و لازمه ی نگهداری و بروزرسانی آنها، حضور کاملترین تیم متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات (IT) بود. به همین خاطر است که اکثر کسب و کارها قبل ازاقدام بمنظور پیاده سازی نهایی، زمان قابل توجهی را به آن اختصاص می دهند.

با گذشت زمان فناوری نیز به تکامل رسید. امروزه نرم افزار ERP راهکارهای مخصوص صنعتی را ارائه می دهد، و در نتیجه منجر به صرفه جویی زمان و هزینه در دراز مدت می گردد. امتیاز فوق العاده ی نرم افزار ERP مخصوص صنعت از این قرار می باشد که کسب و کارها برای تنظیمات صنعتی نیازمند متخصصین فناوری اطلاعات نمی باشند. همچنین با حداقل سفارش سازی یا بدون نیاز به آن، از کلیه فرایندهای کسب و کارمراقبت بعمل می آید.

تحقیقات صورت گرفته نیز بیانگر مواردی مشابه هستند. طبق نظرسنجی که اخیراً توسط بیش از 200 نفر از مدیران اجرایی کسب و کار انجام گرفته است نشان می دهد که آنها نیازمند نمونه ای از نرم افزار ERP هستند که برای محقق ساختن راهکارهای موردنیاز صنعت آنها، ساخته شده باشد.

با پیشرفت فناوری ابری و ادغام ساده آن با سیستم های ERP، نرم افزار ERP ویژه ی صنعت به شتاب بالایی دست یافته است. تنها در سال 2018، سیستم های ERP ابری در برنامه سازمانی رشدی معادل20.7 درصد داشته اند. موسسه برجسته تحقیقاتی فارستر برآورد کرده است که تا سال 2020 تعداد اشتراک های ابری برنامه های کسب و کار بالغ بر 170 میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.

حال بیایید با تعدادی ازمزیت های نرم افزار ERP مخصوص صنعت و اینکه چرا کسب و کارها هزینه و زمان زیادی را بدین امر اختصاص می دهند، آشنا شویم.


***جهت مشاهده مقاله اینجا کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ